PDA

View Full Version : French Rom V1.25.406.1.fr is HERE....

@ludo
10th February 2008, 02:00 AM
Hi

For the french user:

Voici la rom du HTC Cruise V1.25.406.1.FR du 12/12/2007, ICI (http://rapidshare.com/files/90537032/ROM_CRUISE_FR.exe.html)

Un grand merci à OLIPRO (http://forum.xda-developers.com/member.php?u=259688) pour son travail sur le HARD-SPL (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=351964) et DR JO (http://forum.xda-developers.com/member.php?u=291726) pour ses nombreuses infos.

N'oubliez pas avant de flasher la nouvelle rom il faut utiliser le HARD-SPL de OLIPRO. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=351964)

@+

dreambox
10th February 2008, 02:56 AM
merci thanks

karlito55
10th February 2008, 09:56 AM
j'ai utilisé le hard spl d'Olipro.

J'ai bien l'écran 3 couleurs puis je debranche et rebranche le cable usb.... il affiche 0 puis 100% et sur le pc le hard-spl me dit que tout est bon ....

mais.... comment être sur que mon htc est unlocké? car il reboot et j'ai toujours l'écran SFR et aucune de mes données n'a été effacé !!!
c'est normal??

j'ai peur d'installer la rom Cruise d'origine sans être sur qu'il est unlocké...

quelqu'un peut m'aider?

merci

@ludo
10th February 2008, 10:06 AM
Salut

Lors du flashage avec le Hard-Spl d'Olipro, tu as déCIDlocké ton appareil, c'est à dire que tu peux à present le flasher normalement, ceci ne t'enlève pas le vilain logo SFR. si tu flash pour mettre la rom d'origine c'est pareil, pour deux raisons:

- tu conserves ta garanti
- j'ai pas reussi à le remplacer par celui d'origine :p

Bonne journée

devin2
10th February 2008, 11:09 AM
Slt
Ptite question subsidiaire:
En changeant la SFR par Celle de HTC perd t on tout les parametrage de SFR...
genre acces wep, acces wap ...
:rolleyes:

veve38
10th February 2008, 11:29 AM
merci ludo le flash a fonctionné

masma13
10th February 2008, 11:37 AM
Slt
Ptite question subsidiaire:
En changeant la SFR par Celle de HTC perd t on tout les parametrage de SFR...
genre acces wep, acces wap ...
:rolleyes:

OUI, il est donc prudent que tu notes tous les paramètres d'avant flash, pour pouvoir les reproduire ensuite

YES, it is thus careful that you note all the parameters before flash, to be able to reproduce them manually

madxxcow
10th February 2008, 11:55 AM
Thanks for the ROM!

alex_mbob
10th February 2008, 12:18 PM
Quelqu'un pourrait faire un petit descriptif car je ne comprends pas comment flasher mon Touch Cruise Sfr.

Merci à vous ^^

awabs
10th February 2008, 01:16 PM
Thanks a lot !!! It's working on my cruise, i have installed the official rom !!
For the french user :
J'ai retiré ma carte SD, et vérifé que dans paramètres->connexions>usb vers pc>"activer fonctionalité" était coché. Dès le lancement il y a écrit "Unplug USB" j'ai donc retiré le cable usb et remis en 1 seconde. L'installation s'est ensuite poursuivie.

Voila.

And thanks to Olipro for his Hard SPL

godsender
10th February 2008, 08:02 PM
Salut ! merci pour le flash a marche nickel. Par contre une question : comment cela se fait que tout ce qui est navigation wap je n ai plus que des affichages "mode texte" ?
Merci

thanos69
10th February 2008, 08:06 PM
Un grand merci à toi Ludo
Appliquer ta démarche à la lettre assure un flashage en beauté

A great Thanks to You.
Follow your Instructions strickly ensure a flash with no error / Brick

seyo23
10th February 2008, 09:31 PM
does this fix the sound problem ?

devin2
10th February 2008, 10:12 PM
Le changement de ROM est OK mais je n'ai plus de HTC HOME, bien qu'il soit activé sur l'écran today ????
Et vous ?
A+

jmquatra
11th February 2008, 12:26 AM
Mon Touch Cruise possède la ROM V 1.25.163.3 FRE du 12/18/07 bidouillée par sfr. Je suis tenté par un flashage mais je me pose la question suivante :

Y a t il vraiment un amélioration du fonctionnement et donc un véritable intérêt à flasher le Touch Cruise avec la V25.406.1.FR du 12/12/07 ?
Qu'est ce que cela apporte vraiment en plus ?: confused:
Est ce que des bugs apparaissent après flashage ?

Merci à ceux qui ont "franchi" le pas de me répondre

devin2
11th February 2008, 08:39 AM
Slt
Suite a qques pb suite au Flash je cherche a reflasher avec la ROM SFR, comment faire ?
merci par avance
:confused:

thanos69
11th February 2008, 09:13 AM
Bjr,

depuis le passage de la rom SFR à la Rom FRE je n'ai plus de reboot incessant. Les softs d'origine sont bien meilleurs et mieux intégrés au systeme.
Aucune perte de cube ou autre désagrément. Pas de bug son non plus.

----------------------------------------------------------------------------

Hy

Since the migration to the original HTC FRE Rom, I didn't have any rebbot.
original Software are better integreted to the system and we found back good application than Opera (not the java version).

Cube is great working with no parameters an i have no problem with sound.

Avenger007
11th February 2008, 11:29 AM
Salut,

J'aimerai savoir ce que contient la ROM d'origine par rapport à celle de SFR ? Par exemple, tomtom n'est pas dans la rom, si ?

awabs
11th February 2008, 11:39 AM
Le problème du son n'est pas corrigé avec la rom officiel htc mais elle me paraît plus stable. Tomtom ne fonctionnait pas avant là ca fonctionne nickel.
Le souci c'est qu'il faut que je remette tous les paramètres de connexions SFR (MMS/WAP) et là je sais pas ou je vais les trouver :confused:!!
Si quelqu'un pouvait me mettre ces paramétrages ca serait sympa :D pour info je suis en illimythics.

t.fabien
11th February 2008, 11:54 AM
Il ya un utilitaire de coonfig auto qui se lance tout seul ou que tu peux lancer a la main
Tu indiques ton pays et ton operateur et il crée les connections qui vont bien: MMS SFR, WEB SFR et WAP SFR
Pour l'illimythics il faut utiliser la conenction WAP SFR

A confirmer par les pros de ce forfait :)

RSchris
11th February 2008, 01:01 PM
Mon Touch Cruise possède la ROM V 1.25.163.3 FRE du 12/18/07 bidouillée par sfr. Je suis tenté par un flashage mais je me pose la question suivante :

Y a t il vraiment un amélioration du fonctionnement et donc un véritable intérêt à flasher le Touch Cruise avec la V25.406.1.FR du 12/12/07 ?
Qu'est ce que cela apporte vraiment en plus ?: confused:
Est ce que des bugs apparaissent après flashage ?

Merci à ceux qui ont "franchi" le pas de me répondre

J'étais sous rom SFR, et elle est nulle à chier, ça mange de la mémoire, de la ram, c'est à chier, comme chacune de leur rom.

N'hésites pas à passer sous la rom HTC, c'est bien mieux ;)

Thanks to Olipro and Ludo for their great work ;)

alex_mbob
11th February 2008, 01:30 PM
Comment avez vous proceder exactement pour passer de la ROM Sfr à la ROM HTC normal ?

Merci à vous ^^

@ludo
11th February 2008, 01:40 PM
Bonjour à tous

D'abord merci de cet envouement sur ce post ; ca fait plaisir :)

Cependant il a noter que bon nombre d'entre vous m'ont contacté en MP pour savoir quels etaient les avantages de flasher, ou les éventuels bugs corrigés.

Alors que ce post soit clair pour tous le monde:

La Rom mise à disposition est un copie conforme de la seule rom d'origine hors label, disponible en France.

Traduisez par ceci qu'il y a AUCUNE modification de ma part.

Ce flashage m'a permis notament de ne plus souffrir des désagréments de la rom SFR dans laquelle, il n'y avait pas Messenger, Opéra, le flow RSS et je dois l'avouer de profiter pleinement et sans restriction ou obligation des capacités communicatives(Wifi & VOip) dont bénéficie le HTC CRUISE. Il est vrai que a machine est plus réactive et qu'elle souffre moins de lenteur car optimisée par le constructeur HTC, cette Rom tourne bien sur ce smartphone.

Esperant avoir éclairé certaines lanternes, j'espère que vous prendrez autant de plaisir que moi à l'utilisation de cet engin.

@ Bientôt

fredlamour
11th February 2008, 01:53 PM
Bonjour à tous,
quelles sont les modifications apportées par cette nouvelle ROM ?

merci d'avance

awabs
11th February 2008, 02:13 PM
Il ya un utilitaire de coonfig auto qui se lance tout seul ou que tu peux lancer a la main
Tu indiques ton pays et ton operateur et il crée les connections qui vont bien: MMS SFR, WEB SFR et WAP SFR
Pour l'illimythics il faut utiliser la conenction WAP SFR

A confirmer par les pros de ce forfait :)

Malheursement ca ne marche pas avec la configuration auto..

Je n'ai pas la connection WAPSFR mais j'ai trouvé un lien :

http://qtek9100.forumpro.fr/imode-hd-wap-data-forfaits-divers-f21/comment-utiliser-le-wap-t845.htm

A+ et merci quand même.

gaga55
11th February 2008, 02:23 PM
Ok, while I understand that this is about the French ROM, this IS an English speaking forum.
So, in the interest of all the other ones (the majority), would you please switch back to English?
Thank you

abbyl75
11th February 2008, 06:19 PM
We weell doo are necessari! lol

Zodler
11th February 2008, 06:49 PM
People here, do you have the audio problem? This ROM is exactly what we have and we have the audio problem:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=360650

YRLS
11th February 2008, 11:58 PM
Hi guys!

I have a french friend that recently bought an htc Polaris (Cruise) and asked me to flash a franch ROM on an Italian device.

I tried to do that but at 2% I had connection problems and now the device is stuck into bootloader and I cannot start upgrade because of connection error problem (it stops at 0%).

Can someone help me? My friends is going to leave Italy in two days!

Thank you very much!!

qq108108108
12th February 2008, 04:10 AM
Helo is this rom a wm6.1 versin for polaris or just wm6.0? Is there any rom avalaible on pdaviet? :(

calaggan
12th February 2008, 06:59 AM
Bonjour,

Nouveau dans le monde des smart, je decouvre les ROM, sfr etc...

Extra la ROM et merci, j'imagine qu'il y a du travail, mais j'ai qq questions existentielles.

si cette ROM est officiel HTC, comment se la procurer ?
en gros comment as tu fais pour l'avoir ?

ensuite y a t-il un moyen de faire une image de la ROM sfr deja en place ?
au cas ou ?

Derniere question, y a t-il qq part une doc sur les parametres de la base de registre ?

A part ça, c'est un bon smartphone, un peu déçu tout de meme par le touchflo, l'ecran tactile ne répond pas aussi bien qu'un iphone, meme en réglant dans le registre.

Le GPS vraiment TOP et réactif.

Le wifi rien a dire c'est du wifi, et ça marche en WPA2.

pour le reste, je vais m'y mettre

awabs
12th February 2008, 09:39 AM
Hi guys!

I have a french friend that recently bought an htc Polaris (Cruise) and asked me to flash a franch ROM on an Italian device.

I tried to do that but at 2% I had connection problems and now the device is stuck into bootloader and I cannot start upgrade because of connection error problem (it stops at 0%).

Thank you very much!!

check this : parameter->connexions->usb to pc the option need to be activate.

ouioui01
12th February 2008, 10:11 AM
Hi guys!

Thank you very much!!

Hi,

Before flashing, you must Cid-unlock your phone with Olipro'Hard SPL for Polaris:
See this thread: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=351964

Cheers,
ouioui01

Phil@
12th February 2008, 10:34 AM
CONGRATULATIONS

VERY VERY GOOD WORK OLIPRO:)

thanos69
12th February 2008, 10:40 AM
en lisant le début de ce topic ;)

Comment avez vous proceder exactement pour passer de la ROM Sfr à la ROM HTC normal ?

Merci à vous ^^

prattjo
12th February 2008, 12:23 PM
Can someone give the details step by step needed to upgarde ROM?

How to run Hard SPL from Package which file to run and how do we know everything is OK?

How to run ROM upgrade which file to run from package?

If I am using Vista is there something special I need to do?

Thanks

Deder5
12th February 2008, 03:35 PM
Can someone give the details step by step needed to upgarde ROM?

How to run Hard SPL from Package which file to run and how do we know everything is OK?

How to run ROM upgrade which file to run from package?

If I am using Vista is there something special I need to do?

Thanks

This is the answer posted by reyjabs:

1. Download the file.
2. Unzip the file.
3. To be safe, Hard Reset your device(Optional)
4. Take out the MicroSD from your device.
5. Established an Active Sync Connectiion.
6. Double click on the RUUupdateUtility and follow instruction.
7. Check your device, if it say's REPLUG YOUR DEVICE USB CONNECTON, then pull out the USB connection and reconnect.
8. You're done.
9. I could'nt be more detailed then the above.
10. If you're happy then show Olipro your gratification.

for upgarding ROM, I think that you need a RUU_Signed.nbh file for the ROM and then excute the ROMUpdateUtility.exe file.

All the needed files (French original HTC ROM) are in the zip file in this thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=367379

PS:
Many thanks to Olipro, @Ludo, reyjabs and all those who are helping novice people like me :D

hunty95
12th February 2008, 06:50 PM
bonjour, ou pourrais je trouver la marche à suivre pour flasher la romFr de mon cruise SFR !!
merci beaucoup ....

david.www
12th February 2008, 10:29 PM
pour ceux qui ont le htc touch cruise avec un forfait illimitycs sfr, apres le flahchage est til tjr possible dacceder au portail vodafon live et ainsi qu'au chaine tv?

merci!

et ca serait cool de pouvoir remettre la rom sfr en cas de souci...

YRLS
12th February 2008, 11:51 PM
Thank for helping me guys: I solved flashing original Italian ROM before launching new French ROM upgrade.

scetwin
13th February 2008, 05:37 AM
Slt
Suite a qques pb suite au Flash je cherche a reflasher avec la ROM SFR, comment faire ?
merci par avance
:confused:

Up please ;)

Requin
14th February 2008, 11:26 AM
Salut à tous bon je préconise de ne pas installer cette rom lorsque que l'on a sfr ILLIMYTHICS car meme avec les bons paramètres on se retrouve en mode du genre texte sur internet donc plus de tv et le reste dur dur..... donc 2 solutions retour SAV chez sfr ou attrendre une nouvelle rom.

alex_mbob
14th February 2008, 01:31 PM
Salut à tous bon je préconise de ne pas installer cette rom lorsque que l'on a sfr ILLIMYTHICS car meme avec les bons paramètres on se retrouve en mode du genre texte sur internet donc plus de tv et le reste dur dur..... donc 2 solutions retour SAV chez sfr ou attrendre une nouvelle rom. Maintenant si il y a une autre solution je suis preneur.

+1

If anybody had a solution ....

TuluT
14th February 2008, 03:03 PM
je n'ai plus de BT, il ne veut pas ce reactiver ...
c'est quoi ce truc ?
-----------------------------------------------
I have more than BT, he does not want to reactivate this ...
What is this thing?

clems
14th February 2008, 06:23 PM
Bonsoir,

j'ai installé hier soir la rom HTc mais j'ai 2 questions :
- pourquoi il ya t'il toujours sfr quand on allume le TC ?
- je croyais que tomtom était pre installé ..?

j'attends vos réponses.

Edward757
14th February 2008, 07:20 PM
Nice work man thks a lot ! Now i'm gona test the english one on the other tread for a sound level problem ....softly :)

Please write in english on this forum.......it's a Intl forum .....not a French one !

negz
15th February 2008, 09:36 AM
Salut a tous!

J'ai envi de flasher mon Cruise moi aussi, j'ai noté tous les parametres de connexions SFR. Mais je ne sais pas quel programme lancer. Je sais qu'il faut d'abord le deCIDlocker avec HardSPL V2, ensuite lancer le flash. Mais y'a 3 ou 4 utilitaire dans HardSPL. Quelqu'un peut m'expliquer vite fait ?

Merci beaucoup

----------------------------------------------------------

Hi everybody!

I want to flash my HTC Cruise too, i note down all the SFR connexion parameters. But i don't know what app i have to launch... I know i have to deCIDlock with HardSPL V2 and then flash it. But there are 3 or 4 apps in the HardSPL directory. Somebody can explain to me plz?

Many thanks

negz
15th February 2008, 11:14 AM
Hi again!

flash is done !! all worked fine! but i lost all my parameters:(

LEDJSTYLE
15th February 2008, 06:27 PM
Here is the dump of my french rom SFR.

http://rapidshare.com/files/87207330/Dump_Rom_Htc_Touch_Cruise_styprod_SFR_original_vod afone_FRA.rar
http://rapidshare.com/files/87207330/Dump_Rom_Htc_Touch_Cruise_styprod_SFR_original_vod afone_FRA.rar
If anyone wants to use it to release an upgradable rom for those in need and or extract SFR parameters for illymytics so you could use the rom you prefer and just apply the right parameter.
Rgds

Alfa Cento
15th February 2008, 10:58 PM
Salu ludo j'ai achete un dual touch SFR en France,mais je n'arrive pas a le debloque.
J'ai essayé de changer la manière de jockyw2001, mais lorsque je tente d'installer la ROM WM 6-1 Ton -codon l'installation se bloque.

Kholargol
17th February 2008, 01:07 PM
Hello,

Je vois que beaucoup de gens se sont empressés de flasher leur cruise bridé SFR sans avoir sauvegarder leur paramètres SFR avant. :rolleyes:

Il ya aurait--il dans la salle un plus calé et moins pressé pour préciser les paramètres à noter avant le passage en rom native HTC, s'il vous plait ?

Merci !!

(For english readers : I just asked if someone can list the specifics SFR settings that have to be noticed before flashing the Cruise)

reyjabs
17th February 2008, 03:41 PM
Hello,

Je vois que beaucoup de gens se sont empressés de flasher leur cruise bridé SFR sans avoir sauvegarder leur paramètres SFR avant. :rolleyes:

Il ya aurait--il dans la salle un plus calé et moins pressé pour préciser les paramètres à noter avant le passage en rom native HTC, s'il vous plait ?

Merci !!

(For english readers : I just asked if someone can list the specifics SFR settings that have to be noticed before flashing the Cruise)

Don't worry about SFR setting. After HardSPL, just install a new ROM of your choice, Hard reset and the device will install the necessary setting for you according to the SIM card you're using.:p

LEDJSTYLE
17th February 2008, 07:13 PM
I think you're not right, this is correct if you only need MMS GPRS parameters but if you have illymythics from SFR, it's not gonna work anymore. Take Care

Deder5
17th February 2008, 07:31 PM
I think you're not right, this is correct if you only need MMS GPRS parameters but if you have illymythics from SFR, it's not gonna work anymore. Take Care

So, is there any method to get the list of sfr settings before flashing with a new ROM?

Kholargol
18th February 2008, 12:19 AM

And its the case , tx !

alundra91
18th February 2008, 11:58 AM
bonjour tout le monde je suis nouveau sur le site et je voudrais flasher mon cruise SFR,j'ai tous telecharger mais je ne voudrais pas faire de betises,pouvez vous me dire la demarche a faire svp:)

alundra91
18th February 2008, 11:59 AM
autre chose aussi, est ce que le gros logo rouge est viré avec le flashage.

nooms
18th February 2008, 01:49 PM
autre chose aussi, est ce que le gros logo rouge est viré avec le flashage.

ET NON MALHEUREUSEMENT ! le SFR VODAFONE est toujours la ! Si quelqu'un sait comment le virer je suis preneur !

evenmor
18th February 2008, 02:48 PM
Let's speak english for all the users....
Just respect the others who don't know french

madxxcow
18th February 2008, 03:16 PM
Hello,

Merci !!

Which settings would you like? wapsfr and websfr stuff? MMS also?

Kholargol
18th February 2008, 04:23 PM
Which settings would you like? wapsfr and websfr stuff? MMS also?

All of these, Captain ! I didn't have flashed my SFR rom yet and so I didn't lose anything.

In fact, I just want to be sur that - as a SFR Illymitics user - I won't loose any fonctionnality after flashing, that's all ! :confused:

(Sorry for english readers if my english makes them cry tears of blood, I assure you I do all my best)

madxxcow
18th February 2008, 10:53 PM
If you flash with HTC original Rom, all the settings will be deleted. But if you write it somewhere before flashing, you will still be able to retype it after that.
For the Illymitics, what's absolutely necessary is wapsfr and mmssfr connections. The websfr connection is anyway not included in the Illymitics plan, except during the 2 first months.

Also write somewhere you voice mail and SMS service center numbers in case you need it.

Finally, the SFR branded TC also has a specific user agent string which allows SFR to identify your browser and access some contents : Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) Vodafone/1.0/SFR_v3650/1.25.163.3

It looks like adding a String in the registry does the trick :
[HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent]
Name="Custom"
Value="Vodafone/1.0/SFR_v3650/1.25.163.3"

godsender
19th February 2008, 01:00 AM
comment modifier la base de registre du smartphone ? pas de regedit ?lol

existe t il une rom french d origine avec WM6.1 et tomtom ?

phyber
19th February 2008, 09:39 AM
Les gars, si vous voulez que les gens continuent de vous répondre parlez en Anglais...sinon posez des questions en MP. :rolleyes:

Kholargol
19th February 2008, 10:54 AM
If you flash with HTC original Rom, all the settings will be deleted. But if you write it somewhere before flashing, you will still be able to retype it after that.
For the Illymitics, what's absolutely necessary is wapsfr and mmssfr connections. The websfr connection is anyway not included in the Illymitics plan, except during the 2 first months.

Also write somewhere you voice mail and SMS service center numbers in case you need it.

Finally, the SFR branded TC also has a specific user agent string which allows SFR to identify your browser and access some contents : Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.6) Vodafone/1.0/SFR_v3650/1.25.163.3

It looks like adding a String in the registry does the trick :
[HKLM/Security/Internet Explorer/User Agent]
Name="Custom"
Value="Vodafone/1.0/SFR_v3650/1.25.163.3"

Thanks for the anser. It's clear, now..

Mef
19th February 2008, 12:01 PM
ET NON MALHEUREUSEMENT ! le SFR VODAFONE est toujours la ! Si quelqu'un sait comment le virer je suis preneur !

TO GET RID OF THE UGLY SFR/VODAFONE RED SPLASHCREEN,

Here is my solution (probably not the only and fastest one but ... it works) :

- install "WM6.1 WWE OS 5.2.1623 ( Build 19716.1.0.0) HardSPL V2, splashscreen included (one nbh file) " from here (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=368989)

- (optional) install "French Rom V1.25.406.1.fr" (or any other ROM. You can also keep WM6.1 .... ^^ )

That's it.

cheers !

LEDJSTYLE
19th February 2008, 06:19 PM
Hello, if there is beta tester, on the forum, you can try this rom which is based on SFR settings. no specific splash screen or radio switch, it does only update rom from parameters. do not take care, i've called it 1.0.0.0, it doesn't mean anything..
Beaware, it may not be 100 % stable but i think, it wiil be ok.
I'm happy, if can help thoses looking for SFR parameters.
[url]Archive not good*************link erased************
Bonjour,
je viens de finir de remonter la rom sfr d'origine.
Si des testeurs veulent essayer.
Cette maj appeler 1.0.0.0 par default est e, realite une mise a jour a default de la rom d'origine SFR sans changement du splash screen ou de la radio.
Je suis dans mes debuts, alors, il est possible que ca puisse "couiller" mais je reste positif. archive corrompue************lien effacé*************

daghood
19th February 2008, 09:49 PM
I also use this original ROM from SWISSCOM (switzerland). When I first ran my HTC, I had the choice to confugre SMS and GPRS and MMS settings for swisscom.

Is this configuration utility also inlcuded in your dumped rom?

Marathonians
19th February 2008, 09:50 PM
Hello, if there is beta tester, on the forum, you can try this rom which is based on SFR settings. no specific splash screen or radio switch, it does only update rom from parameters. do not take care, i've called it 1.0.0.0, it doesn't mean anything..
Beaware, it may not be 100 % stable but i think, it wiil be ok.
I'm happy, if can help thoses looking for SFR parameters.
http://rapidshare.com/files/93191299/SFR_FRENCH_ROM_CRUISE_FR.exe.html
Bonjour,
je viens de finir de remonter la rom sfr d'origine.
Si des testeurs veulent essayer.
Cette maj appeler 1.0.0.0 par default est e, realite une mise a jour a default de la rom d'origine SFR sans changement du splash screen ou de la radio.
Je suis dans mes debuts, alors, il est possible que ca puisse "couiller" mais je reste positif. http://rapidshare.com/files/93191299/SFR_FRENCH_ROM_CRUISE_FR.exe.html

Hi, your archive is corrupted.
Is this supposed to be an original SFR ROM ?

LEDJSTYLE
19th February 2008, 10:05 PM
Yes, you're right it is the sfr original rom
why do you write, it is corrupted??
Can you unrar ??

LEDJSTYLE
19th February 2008, 10:13 PM
you're right, i ve just download the archive, and i cannot unrar, no worries, i'm on the way to upload again...(i think something went wrong during upload) forget the last link!! i'm gonna erase it anyway

LEDJSTYLE
19th February 2008, 10:33 PM
Here is the new link :

http://rapidshare.com/files/93252530/SFR_FRENCH_ROM_CRUISE_FR.exe.html

it should now be okai

Thank you for telling me and sorry about that.
Regards

sam1477
20th February 2008, 12:44 AM
Bonjour,
J'étais en voyage en Chine, et le dernier jour de mon séjour, j'ai acheté de Pékin un Dopod P860, en date du 26 Janvier 2007.( En France : c'est le htc P3650 cruise) A mon retour, en voulant l'utiliser chez moi , j'ai découvert que tout son menu fonctionne en langue Chinoise. Donc je n'ai pas pu l'utiliser, vu que j'ignore la langue. Vous serez trés aimable de me dépanner en m'indiquant comment je peux remplacer sa version Chinoise par la version Française.
J'attends votre réponse avec impatience. Merci.

peyo64
20th February 2008, 09:10 AM
Bonjour,

j'ai un htc touch cruise avec une rom SFR. Je voudrai savoir si le fait de flasher avec la rom htc original apporte des améliorations au niveaux de la performance (rapidité).

Est ce que une personne bien veillante ayant fait la manipe peut me répondre?

Je tiens que si ce n'est que pour les logiciels ça ne m'intéressent pas car j'ai déjà tomtom, opéra ..

Est ce que quelqu'un a essayer de reflasher ensuite avec la rom sfr, car il avait des soucis avec rom htc orginal .

Pour info j'ai un forfait sfr illymithic 2 heures.

In english, i try because my english is very poor.

I want to know if this necessary to flash the htc touch cruise SFR with htc rom orginal to improve the performance.
The performance is much better or no?

Can you try to return with the SFR rom after flashing Franch Rom V1.25.406

For information, i have a package sfr illymithic 2 hours.
.

thanks for your answer

lazare75
20th February 2008, 02:59 PM
bonjour

J'ai essayé d'installer la rom d'origine sfr uploader par LEDJSTYLE mais visiblement il y a une erreur car il s'agit de la rom French Rom V1.25.406.1.fr
quelqu'un a t'il la rom d'origine sfr

LEDJSTYLE
20th February 2008, 08:35 PM
You're wrong; check the RUU_Signed.nbh size.
On SFR it is 85 MB and for HTC it is 101 MB.
The same pack from Ludo has been used for upgrade to SFR and the rom comes from a dump of the original SFR's one

evenmor
21st February 2008, 12:57 AM
Bonjour,
J'étais en voyage en Chine, et le dernier jour de mon séjour, j'ai acheté de Pékin un Dopod P860, en date du 26 Janvier 2007.( En France : c'est le htc P3650 cruise) A mon retour, en voulant l'utiliser chez moi , j'ai découvert que tout son menu fonctionne en langue Chinoise. Donc je n'ai pas pu l'utiliser, vu que j'ignore la langue. Vous serez trés aimable de me dépanner en m'indiquant comment je peux remplacer sa version Chinoise par la version Française.
J'attends votre réponse avec impatience. Merci.

Avant de passé ton appareil en francais, serait il possible d'effectuer un dump de ta rom pour créer une rom en chinois stp?

--

Before you change the rom of your device, could you please, just dump your rom to share a chinese rom? i'm looking for one in chinese.
Thanks

lazare75
21st February 2008, 08:30 AM
I'm desoled but when i trying to use the sfr rom, a message on my computer said it is not for this device. i' dont unterstand

en francais
je suis désolé mais quand j'ai essayé cette rom, j'ai eu un message disant que la rom n'était pas adaptée à mon modèle, alors quà l'origine il s'agit d'un pack sfr
helppppp

evenmor
21st February 2008, 10:44 AM
you have to uncidlock before changing your rom.
Use the Uncidlocker first

peyo64
21st February 2008, 11:03 AM
Bonjour,

j'ai un htc touch cruise avec une rom SFR. Je voudrai savoir si le fait de flasher avec la rom htc original apporte des améliorations au niveaux de la performance (rapidité).

Est ce que une personne bien veillante ayant fait la manipe peut me répondre?

Je tiens que si ce n'est que pour les logiciels ça ne m'intéressent pas car j'ai déjà tomtom, opéra ..

Est ce que quelqu'un a essayer de reflasher ensuite avec la rom sfr, car il avait des soucis avec rom htc orginal .

Pour info j'ai un forfait sfr illymithic 2 heures.

In english, i try because my english is very poor.

I want to know if this necessary to flash the htc touch cruise SFR with htc rom orginal to improve the performance.
The performance is much better or no?

Can you try to return with the SFR rom after flashing Franch Rom V1.25.406

For information, i have a package sfr illymithic 2 hours.
.

thanks for your answer

Anyboby can take two minutes for my question ?

sam1477
21st February 2008, 11:58 AM
Avant de passé ton appareil en francais, serait il possible d'effectuer un dump de ta rom pour créer une rom en chinois stp?

--

Before you change the rom of your device, could you please, just dump your rom to share a chinese rom? i'm looking for one in chinese.
Thanks

vous pouvez me dire comment je procede car je ne sais pas comment effectuer un dump :confused:

--
you can say me how to proceed

lazare75
21st February 2008, 12:07 PM
où puis je trouver uncidlockeur ?

oggi1969
21st February 2008, 01:55 PM
hi everyone

Hello

I would like to know just 1 thing is either French Rom or french sfr Rom is what they are Rom wm6.0 or WM6.1
My english is bad sorry ...

Bonjour

je voudrai juste savoir 1 chose que se soit la rom francaise ou la rom sfr francaise est ce que ce sont des roms en wm6.0 ou WM6.1

evenmor
21st February 2008, 02:28 PM
vous pouvez me dire comment je procede car je ne sais pas comment effectuer un dump :confused:

--
you can say me how to proceed

you can follow each step of this tutorial to dump your rom.
http://wiki.xda-developers.com/index...f_HowtoDumpRom

and then share it on rapidshare

fab35
22nd February 2008, 12:09 AM
Salut

Lors du flashage avec le Hard-Spl d'Olipro, tu as déCIDlocké ton appareil, c'est à dire que tu peux à present le flasher normalement, ceci ne t'enlève pas le vilain logo SFR. si tu flash pour mettre la rom d'origine c'est pareil, pour deux raisons:

Bonne journée

Désolé si ma question semble naive, mais je viens d'acquerir un pack SFR HTC Cruise, dans le but d'y mettre ma SIM Orange. Est-ce que le couple "déCIDlockage+ROM d'origine" permet de s'affranchir du SIMlockage SFR, et donc d'y mettre ma SIM Orange?
Si non, ques sont les grandes differences (CIDlock/SIMlock) ?
Merci d'avance!

-------
Is "unCIDlock+new ROM" equivalent to unSIMlock, so as to change the SIM for a new provider? I'd like to put my Orange SIM to a SFR-branded Cruise pack. Thanks

LePocketPc
22nd February 2008, 12:58 PM
Bonjour,

Quelle différence entre déCIDlocké et déSimLocké ?

Es-ce qu'une fois déCIDlocké c'est aussi déSimLocké ?

What is the difference between déCIDlocké and déSimLocké?

When is déCIDlocké also déSimLocké?

Salut

Bonne journée

The_Steph
22nd February 2008, 01:48 PM
CID : Carrier ID => The company that provided you the device you bought. It could be HTC, O2, SFR or any other company. The device is then usually provided with a buch of operator branded applications.

SID : Service ID => The phone company (and sometimes the type of subscribed contract) ID. It could be for French operators. SFR, Bouygues or Orange.

If you buy a Polaris from SFR it will be CID locked to SFR which means that you will only be able to install SFR ROMS (HTC ones will refuse to install) and SIM locked to SFR (you phone will refuse other SIM cards than SFT ones).

If you remove CID lock using hard SPL, you will be able to install new ROMS (regular HTC or cooked ones) but you will still be forced to use SFR SIM until you SIM unlock you phone.

Is that clear enough ?
The_Steph

imfloflo
22nd February 2008, 02:58 PM
So until a SimUnlocker will release it's not possible to use a Orange sim on a SFR HTC?

Are SimUnlocker plan to be develope/release ?

fab35
22nd February 2008, 08:33 PM
Thanks a lot, The_Steph, it's pretty clear.
So, for unSimlock => requires to pay (shop, Operator...) ???
Have you a solution to use my new SFR phone on Orange, please?

Its seems that unSimlockers exist for HTC Touch, does it exist for HTC Cruise?

Kholargol
23rd February 2008, 02:49 AM
Hello,

Une chose m'échappe, lorsque je lance l'update à partir de l'archive de la page 1, le programme me parle d'une mise à jour de la version 1.25.163.3 (ma rom originale, donc) vers la 1.20.000.0 !! :confused:

Du coup, je n'ose pas flasher, vous avez eu aussi ça ?

Bug ou mauvaise archive ??

------------------

I tried to flash my device with the ROM inside the archive linked at the first page of this thread, but PDA ROM Upgrade utility speak about an upgrade from 1.25.163.3 (my original rom) to 1.20.000.0 !!

Bug or bad archive ?

Thx for replies

LePocketPc
23rd February 2008, 10:47 AM
Bug of updater, it's good version

Hello,

Une chose m'échappe, lorsque je lance l'update à partir de l'archive de la page 1, le programme me parle d'une mise à jour de la version 1.25.163.3 (ma rom originale, donc) vers la 1.20.000.0 !! :confused:

------------------

I tried to flash my device with the ROM inside the archive linked at the first page of this thread, but PDA ROM Upgrade utility speak about an upgrade from 1.25.163.3 (my original rom) to 1.20.000.0 !!

Bug or bad archive ?

Thx for replies

belzebrute
23rd February 2008, 12:58 PM
Hi everybody !
I've bought a HTC cruise recently, i'v a P3600 too, with last rom from FAMAN, do you think i can flash a P3600 rom on my new HTC CRUISE, because this last is really the better one !

En francais:
je viens d'acheter un htc cruise, la rom de sfr est pourri, on ne peut rien paramétrer, office mobile n'est pas la dernière version, il manque pleins de softs super utils que j'avais l'habitude d'utiliser avec le P3600, donc ma question est :
comme le cruise et le p3600 fonctionne tous les 2 sous WM6, est-il possible de flasher la rom d'origine de SFR du CRUISE, avec le rom de FAMAN 4.3 qui es trés largement meilleur ???

LEDJSTYLE
23rd February 2008, 08:32 PM
Hello,

------------------

Bug or bad archive ?

Thx for replies

Hello,

As i wrote, i put 1.20.00.000.0 to go as quick as possible because this is a dump of my official rom from SFR but i could have put 1.65.00.2, it doesn't mean anything
It's not a bug or bad archive, this is the number i chose, that's it ;)
Rgds

LePocketPc
23rd February 2008, 08:33 PM
Tu peux aussi mettre du Gasoil dans ta Ferrari essence ça consomme moins ;-)
You can also put in your Ferrari, some Diesel fuel it consumes less ;-)

Tu ne peux pas, c'est pas les mêmes moteur !!!!
You can't is not same engine !!!!

Essayes pas, tu vas KC ton Cruise
Don't try, you will broken your Cruise

Cette version, Rom Fançaise V1.25.406.1.fr est ok
This version, French Rom V1.25.406.1.fr is ok

Hi everybody !
I've bought a HTC cruise recently, i'v a P3600 too, with last rom from FAMAN, do you think i can flash a P3600 rom on my new HTC CRUISE, because this last is really the better one !

En francais:
je viens d'acheter un htc cruise, la rom de sfr est pourri, on ne peut rien paramétrer, office mobile n'est pas la dernière version, il manque pleins de softs super utils que j'avais l'habitude d'utiliser avec le P3600, donc ma question est :
comme le cruise et le p3600 fonctionne tous les 2 sous WM6, est-il possible de flasher la rom d'origine de SFR du CRUISE, avec le rom de FAMAN 4.3 qui es trés largement meilleur ???

LEDJSTYLE
23rd February 2008, 08:33 PM
If anyone interested and in paris 12eme, i may be able to sim unlock your device for those interested

LEDJSTYLE
23rd February 2008, 08:35 PM
Hi everybody !

En francais:

Even if this is the same os, like for pc, driver and configuration are different. Not the same motherboard, memory... If you run this way, you'll brick your polaris TAKE CARE

LEDJSTYLE
23rd February 2008, 11:46 PM
ROM is uptodate with right paramtere 1.25.163.3 instead of 1.20.000.00, he doesn't change anything but some of you were scared.
Just opened a new thread. I'm also gonna put the link the link of this HTC french ROM (hope @ludo's is ok). All of you please post evrything which could be useful for our French Cruise.
http://rs83.rapidshare.com/files/94372289/SFR_1.25.163.3FRE_FRENCH_ROM_CRUISE_FR.rar

pitman971
24th February 2008, 03:28 AM
LEDJSTYLE LEDJSTYLE
If anyone interested and in paris 12eme, i may be able to sim unlock your device for those interested

Slt, j'suis intéressé.

DJLC
24th February 2008, 10:17 AM
Bonjour.
Tout nouveau dans ce fil.
Je me suis fait b..... par SFR en commandant un HTC Touch Cruise.
A l'arrivée pas de TomTom, Sprite Backup, GPRSMonitor.
A la place, le "barnum" du portail et ... SFR Navigation (Ah la belle m....., pour un test à 2 €, ils ont réussi à me perdre en pleine campagne !)

Le fait de changer de ROM par celle d'origine : quel intérêt ?

Merci d'avance.

A+

DC

evenmor
24th February 2008, 11:32 AM
i d'ont understand

lazare75
24th February 2008, 04:44 PM
l'intérêt est d'étre débarassé de tous les blocages de la rom d'origine. Quant à tOMTOM il te faut l'acheter
ou si tu télécharges la rom de bepe tu auras le logiciel mais sans la carte

doyoudidit
24th February 2008, 05:16 PM
I follow your instructions and everything run perfectly.

When I put an Orange Sim Card, un box ask me the unlock code. I thought the ROM flash unlock my HTC Touch Cruise.

Is-it not correct ?

Thanks for your help.

Kholargol
25th February 2008, 05:52 PM
Thanks to all who answered to me about the rom version. I flashed my device without problem.

.. Except this damn sfr wap which is now in "text mode" due to the fact that I'am illymithics user (but I was prevented !)

Did anybody here find a solution to this (minor) problem ?

Regards,

--------------

Juste pour dire que j'avais pu effectuer mon flash tranquilou. Reste le problème du wap sfr qui est trashé (en mode texte) malgré le fait que j'ai bien renseigné les paramètres de connexion d'avant flashage.

Il y a des forfaits illlymitics qui ont réussi à remettre d'aplomb leur wap dans la salle ?

A+

Kynddelic
25th February 2008, 11:51 PM
Thanks ludo :), upgrade done and OK.

For SFR users, be careful to save your connections settings (wapsfr, websfr, mms, etc...) to reconfigure after upgrade. I'm not sure that the HTC tool configure properly wapsfr proxy (needed for illimythic).

And one remark on Jbed. The jbed in this ROM is not the last one, i had to install "JRebeiro" one to run opera mini without bug (see http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?p=1821053) like i used to do with SFR ROM.

And one question to ludo : you say you use this ROM to get VOIP enabled. Where are these functions ? I can't find any related program or settings (like the one with WM6VoIP.cab) ?

A+
Phil

phenix11
26th February 2008, 12:07 AM
Hello,

could someone post the connection settings for wapsfr, as I flashed my SFR ROM too quickly it seems. I have already done the useragent trick found above, but the videos and the navigation do not work this way. Thanks in advance !

Kynddelic
26th February 2008, 12:15 AM
To Kholargol :

J'ai aussi illimyhtic, mais pas encore activé sur mon abonnement (ca le sera à la prochaine echeance). Par contre, je viens de tester la connexion WAP SFR GPRS (avec internet explorer en HTTP et HTTPS) ca marche, donc ca devrai marcher avec illimythic.

Kynddelic
26th February 2008, 12:23 AM
To phenix : my settings. They seems working

- Mon FAI
Modem : rien
Proxy : pas d'onglet "proxy"

- Réseau de bureau
Modem : rien
Proxy : Ce reseau se connecte a internet : oui

- WAP SFR GPRS
Modems :
*Sélection automatique
*WAP SFR CSD
Ligne cellulaire
+33613000010
utilisateur, mdp, domaine vides
avancés : IP allouée par serveur, slip non, compression log et en tete oui, Adresse alloues par serveur
*WAP SFR GPRS
Ligne cellulaire (GPRS, 3G)
wapsfr
avancés : IP allouée par serveur, slip non, compression log et en tete non, Adresse alloues par serveur
Proxy
Ce réseau se connecte à internet : oui
via un proxy : oui
Proxy : 195.115.25.129
Avancé :
HTTP : 195.115.25.129:80
WAP : 195.115.25.129:9201
WAP securisé : vide
Socks : 195.115.25.129:1080
(utilisateur, mdp, domaine : vides pour les 4)

- WEB SFR GPRS
Modem :
*WEB SFR GPRS
websfr
avancés : IP allouée par serveur, slip non, compression log et en tete non, Adresse alloues par serveur
Proxy
Ce réseau se connecte à internet : oui

- MMS SFR GPRS
Modem :
*Sélection automatique
*MMS SFR CSD
Ligne cellulaire
+33613000030
utilisateur : mms@mms, mdp sfr, domaine vide
avancés : IP allouée par serveur, slip non, compression log et en tete oui, Adresse alloues par serveur
*MMS SFR GPRS
mmssfr
Proxy
Ce réseau se connecte à internet : non

- Business SFR Mail
Modem :
*Business SFR Mail
push
Proxy
Ce réseau se connecte à internet : non

lemting
26th February 2008, 02:44 PM
Lazare a ecritl'intérêt est d'étre débarassé de tous les blocages de la rom d'origine. Quant à tOMTOM il te faut l'acheter
ou si tu télécharges la rom de bepe tu auras le logiciel mais sans la carte

c'est quoi la rom de bepe?ou la trouve t on?
merci

seb57970
26th February 2008, 10:41 PM
I, hope my english is not to bad....

I had a SFR Cruise version and encountered problem to connect to WAP : GPRS, EDGE and 3G/3G + after installing windows live messenger package on this SFR version, the connection was starting and disconnected after a while with complete crash of the connection including the GSM (making a call was impossible)

I Hard reset the phone some (so it cleaned Windows Live) but the probleme persisted, very long network detection, and "No Service" displayed after connection to internet, so i've installed the original ROM and configured all for the internet, including the UserAgent in the registry but my problem still persists !

So i've tried to clean the original rom to put the sfr One, but i think i did not succeeded, i still have the HTC start Logo and no vodafone Theme or application.

What is the matter with internet connection ? how can i put back the SFR ROM and send this F**** back to nthe store ;)

et en Francais :)

En gros apres avoir installé le CAB de Windows Live, j'ai un boxon total avec tous ce qui touche au "module téléphonique" je ne peux plus me connecter ni en GPRS, EDGE 3 G etc... et de plus apres l'echec de la connection plus possible d'utiliser le telephone "aucun service",

le reseau se coupe completement et cherche plusieurs minutes,

En plus de ca je n'arrive pas à reinstaller la Rom SFR, pourtant j'ai bien réussi à mettre la ROM HTC, je ne retrouve pas les Apps SFR et les thèmes livrés avec l'appareil, je reste avec le look "HTC"

Thanks for help

seb57970
26th February 2008, 11:43 PM
Petit Up,

Je viens de vérifier les informations de l'appareil,

Après que l'update de la ROM SFR 1.25.163 de +/- 85 Mo se passa a prioris correctement, écran de chargement etc..., le système reste bien sur la version 1.25.406 de 104 mo !

LEDJSTYLE
27th February 2008, 02:05 AM
Le systeme est quasi le meme mais tu devrais trouver ds dermarrer-parametre-systeme-infos de l'appareil :
version rom : 1.25.163.3. il ne sagit pas de la meme rom.

Pour ce qui est de messenger, il est tout a fait possible de tricher un peu, je l'ai mis a telecharger avec la bonne machine java si probleme mais normalement pas obligatoire. : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=371814

Pour info, il sagit de messenger by sfr car le mesenger connu de tous ne fonctionne pas encore en illymythycs, on reflechit a une solution pour tunneller mais on y est pas encore. C bon sur le PC en wap mais sur le PPC, on a pas les memes outils ;)... Patience cela avance

cedel
27th February 2008, 03:49 PM
J'ai un touch cruise belge FR acheté le 17/01/2008 avec ROM 1.25.406.1 FRE du 12/12/07 et version de radio : 1.58.21.23, version de protocole : 25.65.30.04H

Je ne sais pas si c'est la version de radio et si je devrais l'upgrader avec la v 1.58.25.14 pour résoudre ce problème ou si au contraire, je vais encore en avoir plus...?
Qu'est-ce qu'apporte la 'radio rom'? Est-ce indépendant de la langue de la ROM ?

Moi, mon problème est que tout fonctionne parfaitement pendant un temps, puis soudain (meme apres reset), il ne me propose plus de rentrer le pin de ma SIM, le réseau GSM ne s'affiche plus, et ni mes 3000 contacts ni mon calendrier (avec plus de 1000 éléments) ne veulent s'ouvrir ! Et si j'essaye de le re-synchroniser avec Outlook sur mon PC via Activesync, il me met "échec de synchronisation", je peux cependant explorer mon appareil...Quand on essaye de résoudre l'erreur via dépannage pour Activesync, il me met "impossible d'obtenir une adresse IP pour l'appareil"
Et je dois faire un reset hard complet et tout réinstaller...j'ai déjà du le faire plusieurs fois.

A part ça tout le reste fonctionne...

Quelqu'un a-t-il une idée?

Christian

m0ralsplit
27th February 2008, 04:38 PM
Hi everybody,

I've just flash my HTC polaris with the SPL V2, then I've executed the french rom. But when I look my version, i see that : 1.25.163.3 FRE. Moreover, I have the same skin (vodafone)... Do you know why ?

Salut tout le monde,

Je viens de flasher mon portable avec SPL V2, ca s'est bien passé, même si j'ai pas vu de différence au démarage. Après j'ai utiliser la French rom. Pareil, ca s'est bien passé. Mais rien n'a changé, j'ai toujours la version 1.25.163.3 FRE et ce foutu thème vodafone...

Help, I need some one

m0ralsplit
27th February 2008, 04:53 PM
Oups, sorry for the last message, I auto resolved my trouble. It was my fault, when I have done a mistake unziping the french rom. Sorry

haroldo_26
28th February 2008, 08:52 PM
hi, i try to update my rom and the processus stop at 98%...i did the recovry stuff twice, but it stay at 0%....
What i have to do ??

freud2b
28th February 2008, 10:30 PM
salut a tous ,
Par contre lors de l'utilisation de la radio ,le son grésille enormement une horreur ,aussi bien haut parleur que casque , il faut régler le volume à 10% pour que sa ne sature pas mais on entend pas beaucoup :(

Avez vous le meme problème ?

Quel version avez vous de rom et radio ?

--------------------------------------

Hi everybody,
However when using the radio, crackling sound much, a horror, as well as speakerphone helmet, it is necessary to adjust the volume to 10% for its saturating not only mean but not much

Do you have the same problem?

What did you version of Rom and radio?

extros69
29th February 2008, 01:26 PM
Hi everybody

Im newbie and i dont understand all the steps to flash with an unofficial ROM (I have an HTC Cruise by SFR). Could u tell me and details tutorial or a link with a details tutorial (including parameters of SFR) in french (better) or english?

Thx a lot for your help

Kind regards,

Extros

Corbier
29th February 2008, 04:09 PM
Salut à tous,

Une quetions est ce que avec la flashage, le CRUISE sera désimlocké ?

Et pour TOMTOM comment l'installer ?

Et dans quels parties faut-il se rendre dans le téléphone pour noté les config de wap.fr et msm ou mms.

Merci

philippe1234
3rd March 2008, 09:59 AM
salut a tous ,
Par contre lors de l'utilisation de la radio ,le son grésille enormement une horreur ,aussi bien haut parleur que casque , il faut régler le volume à 10% pour que sa ne sature pas mais on entend pas beaucoup :(

Avez vous le meme problème ?

Quel version avez vous de rom et radio ?

Salut,
J'ai le meme problème de grésillements avec la radio. Mais j'ai constaté que les grésillements disparaissent lorsque je commute le son sur le haut parleur.(tout en laissant l'oreillette branchée). Il semblerait donc que ces parasites soient dus au couplage du signal sonore sortant par l'oreillette avec l'antenne. (meme fil).
Quelqu'un pourrait il faire un test de réception avec une autre oreillette?
D'auitre part savez vous si il est possible de dédoubler la prise mini usb avec un adaptateur?

Merci

bellenuit
6th March 2008, 01:15 AM
Quelqu'un pourrait faire un petit descriptif car je ne comprends pas comment flasher mon Touch Cruise Sfr.

Merci à vous ^^

bonjour à tous, moi aussi j'aimerai bien un petit tuto sympa pour le flash.
Merci à tous pour votre aide.
A bientôt

imfloflo
6th March 2008, 01:28 AM
Pour flasher sa rom il faut d'abord faire un HardSPL pour pas que le portable vérifie la rom au lancement grâce à ca
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=370434

une fois que cela est fait on resynchronise son Cruise une fois synchronisé, on récupere un rom ici meme :
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=1977842&postcount=1
On extrait tout cela dans un dossier sur son pc,
puis on lance le fichier ROM.exe d'une des roms téléchargées et
on clique tout le temps sur suivant et
on coche les cases pour dire qu'on a bien lu et
apres on attend sagement que la barre atteigne 100% et que
le portable reboot voilà.
y'a pas plus simple ;)

bellenuit
6th March 2008, 12:12 PM
merci pour ton aide

Straynart
9th March 2008, 08:45 AM
Hi everybody !

I'm new on this forum, I've got just a quick question.
On the first page of this topic, there's a ROM [1.25.406.1], is this the last one ?
I've patched my Cruise, but I still have the ugly Voda splash screen and it seems to be still slow and I don't have the "cube".

Is there someone who can help me ?

Excuse my english, I'm french. ^^'

imfloflo
9th March 2008, 11:09 AM
@Straynart you must install a new splashcreen by flashing your rom.

@Straynart l faut que tu installes un nouveau splashscreen en le flashant ta Rom.

Straynart
9th March 2008, 10:43 PM
Thanks imfloflo
But it's just for the SplashScreen.
For the missing Cube ? Got a clue for me ? ^^'

Straynart
11th March 2008, 11:53 AM
English version :
Erm…is there anyone who could help me ?? =|
This french Rom doesn't have the Cube ?
Thanks for the one who would give me some help. =]

Version française :
Hum…y'a personne pour m'aider ?? =|
Cette ROM française ne possède pas le Cube ?
Merci à celui/celle qui voudra bien m'aider. =]

Alan-B
11th March 2008, 11:00 PM
English version :
Erm…is there anyone who could help me ?? =|
This french Rom doesn't have the Cube ?
Thanks for the one who would give me some help. =]

Version française :
Hum…y'a personne pour m'aider ?? =|
Cette ROM française ne possède pas le Cube ?
Merci à celui/celle qui voudra bien m'aider. =]

Hi,
Tu trouvera ce que tu cherche sur 'planet htc' divers rom et certaines avec modif de Dr-Jo et de moi..
@+
Pyrana

Straynart
12th March 2008, 10:59 AM
Merci Alan-B, je vais y jeter un oeil.
Mais ce qui m'étonne, c'est que j'ai pris la ROM comme tout le monde, mais j'ai pas le Cube…c'est ça que je m'explique pas.

Noo34
13th March 2008, 09:10 PM
Bonjour / soir !

Je n'arrive pas à flasher la ROM SFR avec cette ROM officielle...
Déjà il me dit que la la ROM 1.25.163.3 va être remplacée par la ROM 1.20.0000.0.
Est-ce normal ?
Ensuite il effectue un reboot avec un affichage "Loading..." et reste coincé dessus jusqu'à que l'application sur le PC me dise qu'elle n'arrive plus à dialoguer avec le Cruise...

Vous avez une idée ?
Merci.

------

Hello guys,

I can't flash my original ROM branded by SFR with this official ROM...
The software running on my PC detects my ROM version (1.25.163.3), and will be replaced by this new one (1.20.0000.0).
Is it OK ???
Then the "Loading..." screen appears on Cruise after a reboot and stopped...

Any idea ?
Thank you.

imfloflo
13th March 2008, 09:38 PM
Ton phone te dit pas de repluger le usb ? si oui tu deconect reconect le port usb et ca va continuer. pour le 1.20.00 oui c'est normal

Noo34
13th March 2008, 09:51 PM
Non justement !
Il reboote de suite après le lancement de l'appli de flashage, et affiche "Loading..."
Et cela reste tel quel.
Sur le PC voici ce que j'obtiens :
http://noo34.free.fr/externe/Cruise-error260.JPG

JuZDZ
13th March 2008, 11:10 PM
Non justement !
Il reboote de suite après le lancement de l'appli de flashage, et affiche "Loading..."
Et cela reste tel quel.
Sur le PC voici ce que j'obtiens :
http://noo34.free.fr/externe/Cruise-error260.JPG

Enlèves ta micro SD et recommence.

Noo34
13th March 2008, 11:32 PM
Euh ben un hard reset et le flash passe enfin !
:)
Par contre pas vu de TomTom...
:(
A moins qu'il ne soit planqué quelque part...

-----

After an hard reset, flashing will be possible.
:)
But no TomTom inside...

Noo34
14th March 2008, 12:54 AM
Bon j'ai craqué, j'ai installé la version 0.58 de bepe (WM6.1) et là c'est le miracle !!!
TomTom, et tout le toutim !
Tout fonctionne nickel...
Sauf, rebelotte, il manque un soft...
Messenger !!!
Si parmi vous quelqu'un aurait le cab...
;)

imfloflo
14th March 2008, 08:34 AM
@Noo34
voila juste à chercher avec la recherche du forum 2secondes après tu as ça ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=334621

daghood
14th March 2008, 11:37 AM
Bon j'ai craqué, j'ai installé la version 0.58 de bepe (WM6.1) et là c'est le miracle !!!
TomTom, et tout le toutim !
Tout fonctionne nickel...
Sauf, rebelotte, il manque un soft...
Messenger !!!
Si parmi vous quelqu'un aurait le cab...
;)

J'hésite à l'installer cette bepe 0.58.

Elle fonctionne bien ?

ta batterie tiens plus longtemps qu'avec la rom originale?

merci de me donner ton feed-back!

Dag

Noo34
15th March 2008, 02:50 PM
@Noo34
voila juste à chercher avec la recherche du forum 2secondes après tu as ça ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=334621
Justement j'ai trouvé un certain nombre de topics, avec des versions plus ou moins disparates (Google fut assez prolixe !) mais aucun ne voulait s'installer...
Vu les nuits que je passe avec mon joujou, je n'ai pas eut la patience d'attendre plus longtemps : j'ai basculé sur la rom de bepe !
:D

Merci pour ton lien, il est maintenant bookmarké !

Noo34
15th March 2008, 03:19 PM
J'hésite à l'installer cette bepe 0.58.

Elle fonctionne bien ?

ta batterie tiens plus longtemps qu'avec la rom originale?

merci de me donner ton feed-back!

Dag
Installation nickel.
Elle est vraiment sympa !
Côté batterie j'ai pas assez de recul pour faire un feedback réaliste.
Par contre, en raison des nouvelles versions, je n'arrive plus à me connecter en 3G.
Plouf plouf, un petit coup d'éditeur de registry plus tard, je constate que les clé à mettre à jour ne sont plus aux mêmes endroits ni n'arrangent les choses...
Bref je sens que je vais tester celle de @ludo !
;)

abbyl75
15th March 2008, 04:08 PM
Salut,

Bon moi j'ai un gros prob avec cette version (french V1.25.406.1). Ma connection 3G me fait des siennes. Un coup ça marche un coup ça marche pas. Avec IE quand ca marche Google ou Gmail sont impossible d'acces!
Avec opera mini quand ça marche rien à dire.

Est ce quelqu'un a constaté cette instabilité?

J'ai remarqué que lorsque je me connectais en 3G et que je commencais par mettre à jour GPSrapide la connection derriere etait bonne. Par contre si je commence apr IE ca marche pas!
J'ai deja changé de Radio et pareil....
De plus vu le message precedent sur la rom bepe je ne vois pas l'interet de l'installer...
Une idée?

--------------------------
I got a problem cith this french Rom V1.25.406.1. My 3G connexion is not stable, sometimes it corks sometimes not... When it works , with IE the Google or gmail site are not reachable... With opera mini when it works everything is fine.

Did someone have ever noticed the same problem?

I noticed too that when I start my 3G connexion by downloading update for the GPS program it works. But if I start by IE it won't work after with any program using a 3G connexion.

I allready change my radio...

More over it seems that the bepe rom face some problems too with the 3G connexion...

Any idea?

jben
16th March 2008, 12:30 PM
Ma connection 3G me fait des siennes

Bonjour à tous. Suis passé à cette ROM après avoir constaté des problèmes d'accents sous TomeRaider et Internet Explorer (certaines pages). J'en suis RAVI même si la ROM SFR était quand même plutôt stable (pour une ROM opérateur s'entend) ;).

Moi aussi j'ai galéré un peu avant de pouvoir flasher, et avant de comprendre qu'il faut DEBRANCHER le câble USB lorsque l'USPLV2 demande de le REBRANCHER !?!

Et moi aussi j'ai cherché comment retrouver mes paramètres navigation + MMS et j'ai suivi cette procédure [forummobiles] (http://www.forummobiles.com/index.php?showtopic=39480) avec succès (et depuis, tout roule, une merveille !).

Dommage qu'on ne puisse faire un petit don à HTC pour les encourager :-)))

================================================== =====
And in english too, yes i've read the rules ,}

Hello everyone. I'm flashing with this ROM after finding problems in TomeRaider and Internet Explorer accents (some pages). I love it ;)

I have searching before flash is ok, and before understand the need to UNPLUG USB cable when USPLV2 demand for PLUG ?!

And I also sought how to find my 3G + MMS and I followed [URL = "http://www.forummobiles.com/index.php?showtopic=39480"] this procedure [forummobiles] [/ URL ] successfully (and since, a marvel!).

Can I make a donation to HTC ? :-)))

abbyl75
16th March 2008, 05:40 PM
Et moi aussi j'ai cherché comment retrouver mes paramètres navigation + MMS et j'ai suivi cette procédure [forummobiles] (http://www.forummobiles.com/index.php?showtopic=39480) avec succès (et depuis, tout roule, une merveille !).

Thanks for the link! Even if I member of this website long time ago now! lol
Now everything is perfect!
I created a new modem connexion instead of a full one the first time, that's why it worked but was not so efficient...

guilltes
17th March 2008, 12:49 AM
Y a t il un quelconque interet pour les pocesseurs du Cruise par Bouygues Telecom?

Ma ROM BT me semble tres proche de celle d'origine, et je n'ai pas les desagrements que rencontres les utilisateur de la ROM de SFR (j'ai MSN, OPERA...) et je peux installer tout les programmes que je souhaite sans restriction...

Est-elle plus rapide ?

jben
18th March 2008, 06:37 PM
Thanks for the link!
And thanks to j.chichou for sharing experience.
In mine, all is fine since i try this method.

jben
18th March 2008, 06:51 PM
je n'ai pas les desagrements que rencontres les utilisateur de la ROM de SFR (j'ai MSN, OPERA...) et je peux installer tout les programmes que je souhaite

En fait il y a deux réponses, je vais essayer de les résumer rapidement ;}

La première serait tout simplement : Si tout te convient pourquoi vouloir changer alors qu'on sait tous les problèmes qu'on peut avoir (flash / garantie / brick etc...) ? On peut résumer cet état d'esprit par "Je suis un utilisateur d'un truc, il marche, pourquoi s'en faire plus ?"

La deuxième est plus pernicieuse : Ici on est pas mal à vouloir changer de ROM ne serait-ce que pour voir ce qu'apporte une autre, plus mieux, graphiquement différente, des logiciels en plus ou en moins, bref, des flasheurs fous qui veulent s'assurer qu'ils ont toujours le mieux possible (pour le même prix).

Si tu es dans le premier cas, ne touche surtout à rien. Si tu es dans le deuxième alors méfies-toi quand même de Murphy. Si tu es un peu entre les deux, je ne saurais que te conseiller de bien sauvegarder ta ROM + ta config complète avant de bricoler quoi que ce soit (même si on est environ 5% ici à l'avoir fait).

Je suis bien conscient que je ne répond pas sur le fond à ta question, mais les autres membres prendront ce message pour une présentation d'un petit nouveau sur ce thread :-)))

============================= And in english of course

I have two answersfor you, I will try to resume quickly;)

The first is: If everything for you is OK, why change when you know all the problems we may have (bad-flash / guaranty / brick your phone etc ...)? We can summarize with "I am a user of a thing, it works, why do I care?"

The second is more pernicious: Here we're a lot who wants to change of ROM only to see what brought another, perhaps better graphics or differents softwares, want to be sure we have always the best once (for the same price).

If you are in the first case, don't touch !. If you are then in the second, think at Murphy's laws. If you are between the two, I can not advise you as well save your ROM & complete config before flashing (it's about 5% here to have done).

I am aware that I am not responding at your question, but other members will take this message for a presentation of a new kid on this thread :-)))

Slig95
19th March 2008, 12:36 AM
Merci à tous ceux qui ont bossé dur pour arriver à ce résultat. J'ai installé la rom 1.25.406.1. Elle tourne bien, plus qu'à remettre les paramêtres sfr. Par contre le look est assez sobre et les icones me plaisent moins que sur ma version d'origine. SFR aurait-il fait une rom basé sur wm6.1 alors que celle de décembre serait sur une autre version ? J'hésite à installer la beta 0.61 de bepe. dois je désimlocker le téléphone avant ? mon htc touch cruise a 2 jours, il est en illimithycs. (j'ai dumpé avant) Merci

-----------------------------

Thanks to all people who worked hard to get this awesome result. I installed perfectly the v1.25.406.1 but icons look a bit old and not as flashy as the old release I had on my 2 days old SFR htc touch cruise. I wonder if bepe's beta wm6.1 would not look closer than my sfr rom but I don't know if i need to sim unlock it before (I have dumped the phone before upgrading it). thanks

cedel
19th March 2008, 01:22 AM
...... mon htc touch cruise a 2 jours, il est en illimithycs.

Qu'est-ce que c'est exactement 'en illimitics' ?
Je crois savoir qu'il s'agit d'un nouveau forfait avec cet opérateur en France..?

Moi, je suis en Belgique.
Juste par curiosité, peux-tu expliquer les prix et conditions ?

Merci

Slig95
19th March 2008, 11:15 AM
Oui c'est un forfait SFR. Dans mon cas c'est 39.90€ pour 2h et y a tout plein d'options incluses. 2h en plus soir et weekend ou 3 numéros gratuits. le gros avantage c'est que la navigation en wap est illimitée et pratiquement sans restriction (diminution du débit après 1Go de download je crois)

cedel
21st March 2008, 03:07 PM
Oui c'est un forfait SFR. Dans mon cas c'est 39.90€ pour 2h et y a tout plein d'options incluses. 2h en plus soir et weekend ou 3 numéros gratuits. le gros avantage c'est que la navigation en wap est illimitée et pratiquement sans restriction (diminution du débit après 1Go de download je crois)

La navigtion en WAP (GPRS) ou en 3G/3G+ ?

pbenisty
24th March 2008, 06:28 PM
J'ai mise à jour la rom de mon HTC sans problème, dans le but de désimlocké le HTC et mettre un autre opérateur comme Orange. mais apparement cela ne marche pas .
Quelqu'un peut me dire pourquoi.

y'a t-il un autre programme à executer?

Merci d'avance.

pbenisty
24th March 2008, 06:40 PM
Hi

For the french user:

Voici la rom du HTC Cruise V1.25.406.1.FR du 12/12/2007, ICI (http://rapidshare.com/files/90537032/ROM_CRUISE_FR.exe.html)

Un grand merci à OLIPRO (http://forum.xda-developers.com/member.php?u=259688) pour son travail sur le HARD-SPL (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=351964) et DR JO (http://forum.xda-developers.com/member.php?u=291726) pour ses nombreuses infos.

N'oubliez pas avant de flasher la nouvelle rom il faut utiliser le HARD-SPL de OLIPRO. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=351964)

@+
est-ce que la nouvelle rom desimlock le HTC

--------------------------------------------------------------------------------

J'ai mise à jour la rom de mon HTC sans problème, dans le but de désimlocké le HTC et mettre un autre opérateur comme Orange. mais apparement cela ne marche pas .

Merci d'avance.

evenmor
24th March 2008, 07:47 PM
what do you need?

suffit38
27th March 2008, 10:48 AM
Super thread !
Mon Touch cruise n'a pas tout à fait 24 heures.
Malgré mon anglais lamentable il m'a suffit de vous lire, de downloader,
et grace à vous j'ai pu changer de ROM sans difficulté avec juste ce qu'il faut d'adrénaline. :)

oweebee
28th March 2008, 07:59 PM
Tres bon post sur le forum merci a tous.

J'ai flashé mon cruise sfr avec la version "d'origine" htc de la rom, il reboot deja beaucoup moin et j'ai gagné en vitesse etc...

Pour le probleme du portail vodaphone en mode texte j'ai pu le resoudre si ca interesse des gens, avec un cab.

Sinon du nouveau pour messenger ou messenger by sfr (qui a jamais fonctionné chez moi) ?
Et aussi pour opera, la version preinstallée qui se connect a la page demandé 1x sur 400 (Pareil pour le navigateur mobile de mozilla) ?

ratapoil
3rd April 2008, 04:09 PM
bonjour à tous(tes)!
Je voudrais flashé mon Cruise SFR mais j'ai une question préliminaire : J'ai débloqué mon Cruise en utilisant un soft donné sur ce même forum (polarisUnlocker), et je me demande s'il est nécessaire de refaire la procédure de flash HardSpl car il me semble bien que la procédure de débloquage commence justement par un flash hardSPL.
Qqun peut-il me confirmer cela ?
Merci de tout coeur !!
Edit : j'ai vérifié moi-même en mettant en mode bootloader (du coup j'ai appris qque chose !!!) et effectivement, il est bien en hardSPL 2.20 Olinex !

mehdigou
7th April 2008, 12:20 PM
Bonjour a tous, es ce que quelqu'un a trouvez une solution pour le probleme de wap et de tv pour les forfait illymitique car je n'arrive tj a rien avec cette rom ( HTC Cruise V1.25.406.1.FR) . mes parametre wap sfr sont correct pourtant.
Merci pour votre aide.

Sorry but i don't speak very well in english

mehdigou
7th April 2008, 01:51 PM
Tres bon post sur le forum merci a tous.

J'ai flashé mon cruise sfr avec la version "d'origine" htc de la rom, il reboot deja beaucoup moin et j'ai gagné en vitesse etc...

Pour le probleme du portail vodaphone en mode texte j'ai pu le resoudre si ca interesse des gens, avec un cab.

Sinon du nouveau pour messenger ou messenger by sfr (qui a jamais fonctionné chez moi) ?
Et aussi pour opera, la version preinstallée qui se connect a la page demandé 1x sur 400 (Pareil pour le navigateur mobile de mozilla) ?

A l'aide ton point cab m'interesse regle t'il aussi la pb de tv

loorent
7th April 2008, 01:57 PM
a tous: ici, vous pouvez poster en français, mais il faut egalement qu'il y ait la traduction en anglais, sous peine de lock/suprression.

merci de poster une traduction en anglais de ce que vous postez.(au besoin utiliser google trad)

-----------------------------------------------

to All here, you can post in french, but also post a translation into English, to avoid lock / suprression.

Please submit an English translation of what you post. (If necessary use google trad)

ratapoil
8th April 2008, 07:08 PM
I've flashed my polaris with the rom 1.25.406.1.FRE and I believed that tom-tom was included in this rom. but it's not the case ??? And where can I find tom-tom, even I must buy the maps after, it's not a problem...
thx for all !!

ratapoil
13th April 2008, 05:09 PM
est-ce que la nouvelle rom desimlock le HTC

--------------------------------------------------------------------------------

Merci d'avance.

Alors non, le fait de flasher ta rom ne désimlocke pas ton mobile; mais heureusement il existe un soft de débloquage gratuit sur ce même forum, cherche un peu, il n'est pas loin (il y a tout un topic sur le sujet).

A part ça, après quelques jours, je peux dire que mon Cruise est parfait ! J'ai même gardé la rom radio qu'on chope au désimlockage et elle me convient très bien pour le moment. J'ai opera et messenger qui fonctionnent très bien sous orange, ainsi qu'opera-mini v4.1, et j'ai aussi accès à la tv et videos d'orange world sans problème après modif de la base de registre; enfin j'ai appliqué la plupart des tweaks donnés dans le topic du même nom sur ce même forum et mon Cruise est vraiment rapide et stable.
Je n'ai pas tom-tom mais je ne me sers guère du gps et la plupart du temps google maps me suffit largement !

In english (sorry...)
After a few days I can say that my Cruise works perfectly ! I've even the same radio rom that we got when desimlocking by the method finded on this forum (1.70.OliNex). I got opera and messenger that works perferctly too, and even access to video and tv on orange world portal, after a few tweaks finded on the same forum here and my polaris is fast and stable !
I dont have tom-tom but it's not necessary for me and google maps do the same job for me.

Many thx to all !

flo127
22nd April 2008, 10:53 PM
Hi every body,
i've installed the ROM from bepe v. 0.67 premium, i had before SFR Rom and i'm surprise that i haven't any more the transcriber function .... ?! how can i do to have it again ?
Moreover, i used the "polaris unlocker" software, every thing worked perfectly but when i try to use an other sim card (other than SFR) it's written "missing sim card" and "no service", if i cancel i can use the other functions except phoning and internet. He doesn't ask me for a unlock code or something like that... ?!

en francais...

Bonjour a tous, j'ai un HTC SFR et j'ai uploadé la rom de Bepe 0.67 premium mais depuis je n'ai plus le transcriber ?! comment faire pour le retrouver ?
De plus, j'ai utilisé le "polaris Unlocker" tout à bien fonctionné mais quand j'insère une autre carte SIM (hors SFR) il me dit carte SIM manquante et "aucun service" , si je met annulé il me laisse accès aux fonctions hors téléphone et connections... on me demande pas un code de déblocage... ?

coucou75
13th May 2008, 08:15 PM
Hello, I cannot download the rom cruise file ROM_CRUISE_FR.exe from rapidshare as the access codes are always wrong (letters with a cat ...). anybody can help me with thse four letters code ?

coucou75
13th May 2008, 08:23 PM
Hello, I cannot download the rom cruise file ROM_CRUISE_FR.exe from rapidshare as the access codes are always wrong (letters with a cat ...). anybody can help me with thse four letters code ?

OK, I finally did it.. the cats are not well designed wo it is not easy to see them...

joscopp
14th May 2008, 07:15 PM
Hi @Ludo

When you shall read my signature, you'll understand that I have followed your counsel and have installed the HTC Original ROM.

Phone-Free thank to OLIPRO.

Programs installed on my Cruise are :
Sprite Back-up
Sip.Cab : to chose the standard keyboard by default.
Microsoft Voice Command
Mahmood HTC ACtion Screen, thanks Mahmood
GOOGLE Maps
TomTom
GPS Speed Sentry
Visual IT Paris Metro & Tube 2
Pocket Exchange
WordBook
DKToday - Indispensable
Plug-in Battery Status
Schap's Tweaks
Elf Calculator Skin
Total Commander

- Only VOICE COMMAND, DKToday, Battery Status, Pocket Exchange, Calculator Skin and HTC Action Skin are in the Main Memory.
- All the others are on the SD Card.

Stockage : 70.44 Mo Programmes : 57.18 Mo

Something to keep in mind before switching ROMs:
No alcoholic drinks.
No HUBS, USB 2 direct between your computer and your device.
SYNC is a must.
on XP is better than on VISTA (Don't ask me why, tried both)
SPL must be installed first before anything is done. (Bootloader 2.02)
Take a moment to read what is on this FORUM. The kamikaze and experts have worked it for you.

Unless an up-date to my present ROM comes out, I will definitely stay on that I have at the moment.
Good Luck

:cool:

superbiloo
22nd May 2008, 07:14 PM
:confused::confused::confused:I have one Touch Cruise ROM version 1.26.457.1 WME, my problem is that my english is not so good, and I would like to chnage english languauge to french language.
Does anybody could advice me the good way to proceed with a step by step guideline...:eek:
I tried to download the file on the link, but I don't know what to do with...
I have already softwares on mY touch like TOMTOM navigator, is that posible to save it.
I'm looking forward to your helpfull answer.
Yannis

joscopp
25th May 2008, 09:46 AM
:confused::confused:I have one Touch Cruise ROM version 1.26.457.1 WME, my problem is that my english is not so good, and I would like to chnage english languauge to french language.
Does anybody could advice me the good way to proceed with a step by step guideline...
I have already softwares on mY touch like TOMTOM navigator, is that posible to save it.
Yannis

I think my friend you are asking too much.
To help you, you have to help yourself by reading and reading on the fabulous site where you have ALL THAT COULD COVER YOUR WISH.
Take your time, start bu reading on Touch Cruise/Polaris, see what OLIPRO has edited, read it and you will need nobody.

To collect replies and links to all your questions, one need to spend a couple of hours gathering all of it.

Good luck
:cool:

fktsndr
25th May 2008, 10:28 AM
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=381600

chrisinfo21
20th July 2008, 10:18 PM
Bonjour a vous

Voila je fait bien tous comme il faut faire , mais impossible d'installer le ROM
1) Intall ( Hard-SPL-V2) pas de problème pour cela

Une fois tel allume je refait la manipe pour installe le nouveaux ROM

verification de la conectique usb sur le tel ( ok )

1) je branche le tel sur mon ordit pas de problème visu de mon tel sur ordit

2)Un clic sur ROMUpdateUtility puis je suis les etappe

3)La connection USB ce coupe et il est donc impossible de faire l'instalation

Merci de me dire si j'ai oublier un truc

Info sur le Tel SFR htc touch cruise

HARRING62
23rd July 2008, 09:22 AM
bonjour je suis nouceau sur ce site
voila j'ai htc diamond j'ai eu le code de debloquage en faisant un don de 31 euros a ce superbe site mais maintenant que faire avec ce numero la procedure je ne la connais pas si quelqu'un pouvait m'aider cela serait super cool et madame pourrais enfin se servir de son telephone
merci

imfloflo
23rd July 2008, 11:47 AM
Deja poster dans la bonne section et va voir sur nectun.com il t'explique comment débloquer ton HTC diamond gratuitement.

please post in english !

imfloflo
23rd July 2008, 11:52 AM
:confused::confused::confused:I have one Touch Cruise ROM version 1.26.457.1 WME, my problem is that my english is not so good, and I would like to chnage english languauge to french language.
Does anybody could advice me the good way to proceed with a step by step guideline...:eek:
Yannis

If you want to change language there is only one solution, flash your device with a french rom.
Before you must unlock your phone with hardspl 2.0 from olipro.
You can reinstall TomTom after flashing there is no probleme.

imfloflo
23rd July 2008, 11:55 AM
Bonjour a vous

Voila je fait bien tous comme il faut faire , mais impossible d'installer le ROM
1) Intall ( Hard-SPL-V2) pas de problème pour cela

Une fois tel allume je refait la manipe pour installe le nouveaux ROM

verification de la conectique usb sur le tel ( ok )

1) je branche le tel sur mon ordit pas de problème visu de mon tel sur ordit

2)Un clic sur ROMUpdateUtility puis je suis les etappe

3)La connection USB ce coupe et il est donc impossible de faire l'instalation

Merci de me dire si j'ai oublier un truc

Info sur le Tel SFR htc touch cruise

Regarde le message affiché sur ton teléphone au moment ou la connexion USB se coupe je crois qu'il faut le débrancher/rebrancher à un certain moment car il redemarre dans un nouveau mode .

Look the message on the screen when the USB connexion stop, i think you must unplug/plug your device at one moment, because he must be recognize by your system.

Bagheraa
23rd September 2008, 12:27 AM
Hi,

I tried also to flash my HTC TOUCH CRUISE but I am stuck.

I have been asked to unplug and replug my usb and then I always receive a ''recovery errors''. The software proposes me to take off the battery, then to restart the phone and to reset the process but it doesn't change anything. I can not launch the program.

My phone is now just showing the 3 colors screen.

Could anyone help me with this situation?

Thanks a lot!

Bagheraa
23rd September 2008, 12:33 AM
Hi,

I tried also to flash my htc touch cruise.

I am stuck in the process:

1) I took out my sd card,
2) I plug the usb with my phone and launch the program.
3) everything went well to 99% and then the program ask me to unplug and replug my usb. I did it.
4) I got always a recovery errors message. It proposes me to take the battery out and to put it again and to reset the program but nothing change and now my phone is stuck on the 3 colors screen.

I tried many times to reset the process but nothing changes.

Could you please help me with this issue?

Thanks a lot!

sir de morncabife
22nd January 2009, 03:19 AM
merçi beaucoup j'etait tres mal avec la rom vers 3 windows mobile 6.1 qui me donnais plein de bug la aj'ai peu retourner en arriere merçi

rudy66
22nd June 2009, 04:11 PM
Bonjour à tous
J'ai voulu débloquer mon htc cruise en suivant vos directives , mais pendant la manipulation mon fils a débranché le cable usb et la syncro s'est arretée:rolleyes: . Maintenant j'ai juste les 4 bandes de couleurs et ceci d'écrit :
RUUNBH
POLA100
SPL-3.13.0000
CPLD-2
Pouvez-vous m'aider svp .Merci :confused:

Good morning to all I wanted to release my htc cruise following your directives, but during manipulation my son disconnected the cable usb and the syncro belongs arretée:rolleyes:. Now I just have the 4 bands of colours and this of writings: