PDA

View Full Version : I can't fix the gps on my M650

rack74
25th July 2008, 11:42 AM
Hi
I had a m650 during 1 years and I didn't have any problem with tomtom and the roms (aje, touch,....)
I have got a new M650.... I flashed with the oops black rom and MOSSI meets ANJA31-Diamond Style, but I'm not able to fix the GPS...
Do you idea what's the problem??

Sorry for my english...

Bonjour,
J'avais un m650 durant 1 an, je n'ai jamais eu de problème avec tomtom et les roms (aje, touch,....)
J'ai un nouveau depuis 2 semaines, je l'ai flashé avec la rom oops black puis MOSSI meets ANJA31-Diamond Style et je n'arrive pas à régler le problème de gps....le gps intégré ne marche pas....j'essai de faire plein de réglages avec "autres NMEA GPS". Je suis arriver une fois à le faire fonctionner puis le lendemain (après avoir éteins le téléphone) le gps ne fonctionnait déjà plus....

Alors si quequ'un peu m'aider????
j'ai déjà chercher sur des tonnes de site ce problème, j'ai pu voir que plein de monde l'avais mais je n'ai jamais trouvé la solution...

kotopies
3rd August 2008, 09:20 PM
sometimes you have to wait minutes and minutes to first fix GPS signals

sometimes flashes have too less free memory to use some GPS appz

try to speed up position with quick GPS app.
try to enable bluetooth explorer (sometimes it helps, i don't know why)

last.... try to reflash (do not forget back to the custom [stock?] ROM first) - are you sure that new m650 fix GPS correctly [before flashing...]?