Attend XDA's Second Annual Developer Conference, XDA:DevCon 2014!
5,809,247 Members 45,637 Now Online
XDA Developers Android and Mobile Development Forum

[Q] ctrl calibration problem

Tip us?
 
vwtazzman
Old
#1  
Junior Member - OP
Thanks Meter 0
Posts: 3
Join Date: Jun 2014
Unhappy [Q] ctrl calibration problem

Is there another way to calibrate this thing or do I just have a $50 paper weight ?

The left stick on my C.T.R.L. recently went out of whack, it is always moving the pointer down unless I hold a bit of "up" on it.
I tried the calibration steps from the Mad Catz site and it will not work. ie: no flashing purple light. I tried it on my M.O.J.O. and my PC, same problem.

Thank You for any help.
 
vwtazzman
Old
#2  
Junior Member - OP
Thanks Meter 0
Posts: 3
Join Date: Jun 2014
Soooo, paperweight then. Great!
 
christoph80
Old
#3  
Member
Thanks Meter 5
Posts: 35
Join Date: Apr 2014
Quote:
Originally Posted by vwtazzman View Post
Soooo, paperweight then. Great!
Did you put in a support ticket with MadCatz? May be a defunct unit.
 
vwtazzman
Old
#4  
Junior Member - OP
Thanks Meter 0
Posts: 3
Join Date: Jun 2014
Quote:
Originally Posted by christoph80 View Post
Did you put in a support ticket with MadCatz? May be a defunct unit.
Yup and it looks like the unit went bad. They will warranty it but why bother.
The sad thing is that this whole console has failed in one way or another.
I tried to pair my NYKO to it which pairs with every other android device I own and....will not pair, WTF?
And I am SO tired of seeing "not compatible with M.O.J.O." in the google store!
I have a MK908 and MK802 that will work with everything.
What't the hell MadCatz?
I should have bought a Shield.

By by MOJO
 
Mad Catz Rich
Old
#5  
Member
Thanks Meter 38
Posts: 87
Join Date: Dec 2013
Quote:
Originally Posted by vwtazzman View Post
Yup and it looks like the unit went bad. They will warranty it but why bother.
The sad thing is that this whole console has failed in one way or another.
I tried to pair my NYKO to it which pairs with every other android device I own and....will not pair, WTF?
And I am SO tired of seeing "not compatible with M.O.J.O." in the google store!
I have a MK908 and MK802 that will work with everything.
What't the hell MadCatz?
I should have bought a Shield.

By by MOJO
Did you update to the latest firmware? Check the MOJO icon on your homescreen, go to the fifth step and get the 205-TS firmware as that will make a huge difference to the "not compatible" incidence rate.

We've had no issues pairing the Nyko or OUYA controller with MOJO though - are you correctly placing the Nyko pad into pairing mode?
 
Ash180287
Old
(Last edited by Ash180287; 7th August 2014 at 06:18 AM.)
#6  
Member
Thanks Meter 11
Posts: 33
Join Date: Jun 2010
Dunno if this is resolved but for future users having an issue

The re-calibrate process for the C.T.R.L.R is as follows

Make sure the C.T.R.L.R is paired and connected to a host
Press and hold A, B, X, Y, L1 and R1 for 3 seconds the status LED will turn purple
Press the Back button once the status LED will begin to flash
Move each stick and trigger through their full range of movement 4 times
Press the Start button once the status LED will return to blue to show the pad is in normal operation

According to madcatz

Edit: Dunno if I even read the first post Jesus,
also stated this before in the correct thread but the update dramatically increased the incompatible message for me, hardly saw it before now its every other app and loads that used to be compatible ain't. Controller is much much better. Just now I've got the choise of laggy controller and loads of apps or brilliant controller and no apps. Lose lose
 
gwaldo
Old
#7  
gwaldo's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 13
Posts: 252
Join Date: Dec 2013
Location: Melb.
Quote:
Originally Posted by Ash180287 View Post
Dunno if this is resolved but for future users having an issue

The re-calibrate process for the C.T.R.L.R is as follows

Make sure the C.T.R.L.R is paired and connected to a host
Press and hold A, B, X, Y, L1 and R1 for 3 seconds the status LED will turn purple
Press the Back button once the status LED will begin to flash
Move each stick and trigger through their full range of movement 4 times
Press the Start button once the status LED will return to blue to show the pad is in normal operation

According to madcatz

Edit: Dunno if I even read the first post Jesus,
also stated this before in the correct thread but the update dramatically increased the incompatible message for me, hardly saw it before now its every other app and loads that used to be compatible ain't. Controller is much much better. Just now I've got the choise of laggy controller and loads of apps or brilliant controller and no apps. Lose lose

interesting instructions.. read more like a finishing move lol
Yeah, sucks google play is stuffed.. I tried going back to the previous firmware update but the rooting doesn't fix it :/

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes


MultiROM Makes Its Way to the LG G2

Over the last few weeks, we’ve seen quite a fewflagship (and former flagship) devicesget to … more

Jair Player with a Major Update–Here’s What’s New!

Back in May, we talked a bit aboutJair Player, a nice looking music … more

Paid Android App Developers Will Soon Have to Provide Physical Address

Google has now changed its policies regarding paid app developers. … more