OnePlus DR-1 Quadcopter Drone Available for Purchase

OnePlus has been teasing a new product for a while now, hailing it as a … more

KDZ of Android 5.0.1 Captured for T-Mobile LG G3

T-Mobile US is yet to release the 20B Lollipop build for the LG G3. Luckily enough, you … more

Build Custom Stock Kernel with Linaro GCC 4.9.1

With this guide for Sony devices, you will learn how to build a kernel using the Linaro … more

What’s Your Biggest Reason for Not Owning an iPhone?

With XDA being a community of Android enthusiasts, it is not uncommon to see … more
Post Reply Subscribe to Thread Email Thread

Security Issues With Unlocking the Bootloader Without Rooting?

12th February 2014, 04:33 AM |#21  
pball52998's Avatar
Senior Member
Thanks Meter: 172
 
641 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
No I was saying when installing custom roms. That's when you factory reset data and all that.


Sent from my crappy apple iPad.....

---------- Post added at 11:33 PM ---------- Previous post was at 11:31 PM ----------

And why can't you just stay unlocked? It's not doing Any harm on a dev edition. And with a Unlocked boot loader man, just get twrp and flash custom roms nothing stopping you or her.


Sent from my crappy apple iPad.....
12th February 2014, 04:39 AM |#22  
OP Account currently disabled
Thanks Meter: 91
 
423 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
Quote:
Originally Posted by pball52998

And why can't you just stay unlocked? It's not doing Any harm on a dev edition.

that is what I was trying to make sure I understood - that it was not doing any harm to stay unlocked.


Quote:
Originally Posted by pball52998

And with a Unlocked boot loader man, just get twrp and flash custom roms nothing stopping you or her.

I know, I am rooted. But I am trying to help her do it, too and don't want to mislead her. She wants to root to WiFi tether on Verizon but just got her phone a few days ago.
12th February 2014, 04:42 AM |#23  
pball52998's Avatar
Senior Member
Thanks Meter: 172
 
641 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
Would she like any particular rom? Or is it keeping stock?


Sent from my crappy apple iPad.....
12th February 2014, 04:46 AM |#24  
OP Account currently disabled
Thanks Meter: 91
 
423 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
Quote:
Originally Posted by pball52998

Would she like any particular rom? Or is it keeping stock?

We both just want to be able to WiFi tether for free on Verizon. We have unlimited data and we can't do it without rooting. I may try further mods if I have the time.

I rooted mine and flashed the modified VzwEntitlementServices.apk file so I can WiFi tether for free. But the 4.4.2 OTA is coming soon and she wants to wait for that because you have to go back to stock recovery and the original VzwEntitlementServices.apk to take the OTA.
12th February 2014, 04:51 AM |#25  
Senior Member
Thanks Meter: 781
 
2,958 posts
Join Date:Joined: Nov 2009
Quote:
Originally Posted by Cozume

I thought I saw a thread where someone could relock the Moto X bootloader.

And what about this?

Re-Lock Your Bootloader

Sorry I forgot to post the link: http://forum.xda-developers.com/show...4&postcount=34

The link you posted said it's only for Dev devices, I don't have a dev version. The discussion in that thread explain why the bootloader can't be relocked.
Last edited by eksasol; 12th February 2014 at 06:08 AM.
12th February 2014, 04:54 AM |#26  
pball52998's Avatar
Senior Member
Thanks Meter: 172
 
641 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
Wow, okay then, just download a tether app from the app store or something, or just install like CM 11 or something, idk what roms are available for moto x, I know a crap ton. So yeah that's all I can say :$ so any one else with that expertise in moto x can step in xD


Sent from my crappy apple iPad.....
12th February 2014, 05:09 AM |#27  
OP Account currently disabled
Thanks Meter: 91
 
423 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
Quote:
Originally Posted by pball52998

Wow, okay then, just download a tether app from the app store or something

Kit Kat broke all of the unrooted WiFi tether apps for Verizon if you have unlimited data. The exploit they were using was patched. You need root to WiFi Tether if you have a Verizon unlimited data plan.

And I prefer to native WiFi tether anyhow, and to do that you need root.
12th February 2014, 05:50 AM |#28  
pball52998's Avatar
Senior Member
Thanks Meter: 172
 
641 posts
Join Date:Joined: Jan 2014
More
O, well, yeah... I don't know.... Besides rooting and custom stuff there's nothing....root forever \m/ lol sorry but yeah, i don't know....


Sent from my crappy apple iPad.....

Post Reply Subscribe to Thread
Previous Thread Next Thread
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes