5,599,394 Members 37,970 Now Online
XDA Developers Android and Mobile Development Forum

Solar Powered Charging Dock

Tip us?
 
mingolianbeef
Old
#1  
mingolianbeef's Avatar
Senior Member - OP
Thanks Meter 1125
Posts: 1,900
Join Date: Apr 2011
Default Solar Powered Charging Dock

DUUUUUDE the E3D has a solar powered charging dock OMG this is awesome

http://www.onlyevo.com/on-the-go-sol...er-bc-uk7.html
Mingo Allen II


News Writer

AndroidSPIN.com


Email: ognimnella@gmail.com
Google Talk: ognimnella@gmail.com
Twitter: @MingoAllenII

Need a review done for your App? Email me. (Do NOT PM me)



Mytouch 3G Slide > Kyocera Echo > HTC Evo 3D > Samsung Nexus S 4G > LG Optimus G (Backup) > Samsung Galaxy S4 (Current)
 
Scougar
Old
#2  
Senior Member
Thanks Meter 62
Posts: 602
Join Date: May 2010
Location: Plymouth/USA
No, the E3D does NOT have a solar powered portable battery. Any device running off a volt output can use this. Also.. it doesn't even give you the spec of battery or the ampage etc.

Hope I'm not being to harsh here, but just because it's under the 'Evo 3D' section of a website doesn't mean it's specifically for the device. I look at that website, and you can get everything on it from ebay, likely cheaper.

Honestly.. go and get one from Deal Extreme instead, at least they give you the specifications.
At some point as a professional developer I'm actually going to try writing something/working with/for Android... so far.. I've managed Hello World LOL.
Huawei Y300 budget wonder phone.
HTC EVO 3D - Gone to a watery grave (Awesome phone).
LG Optimus 2x P990: SOLD
 
bitslizer
Old
#3  
Senior Member
Thanks Meter 30
Posts: 258
Join Date: Jul 2006
This is not a dock, this is a external solar chargable battery pack that work with everyphone, including the iphone

and solar chargers most likely it won't charge above 50% on solar, it is very common with solar charger
if you charge it on AC/USB it will reach 100%, but on solar most of them won't go more than 50%
 
mingolianbeef
Old
#4  
mingolianbeef's Avatar
Senior Member - OP
Thanks Meter 1125
Posts: 1,900
Join Date: Apr 2011
Oooooh @ both ppl thx for ur input . I think its cool where technology is headed. Solar powered charging of any kind is cool. Btw has anyone ever bought something from these ppl.???

Sent from my PG86100 using XDA
Mingo Allen II


News Writer

AndroidSPIN.com


Email: ognimnella@gmail.com
Google Talk: ognimnella@gmail.com
Twitter: @MingoAllenII

Need a review done for your App? Email me. (Do NOT PM me)



Mytouch 3G Slide > Kyocera Echo > HTC Evo 3D > Samsung Nexus S 4G > LG Optimus G (Backup) > Samsung Galaxy S4 (Current)
 
Scougar
Old
#5  
Senior Member
Thanks Meter 62
Posts: 602
Join Date: May 2010
Location: Plymouth/USA
Quote:
Originally Posted by ognimnella View Post
Oooooh @ both ppl thx for ur input . I think its cool where technology is headed. Solar powered charging of any kind is cool. Btw has anyone ever bought something from these ppl.???

Sent from my PG86100 using XDA
lol

It's cool what you can do, but just be aware it's nothing new :) Sorry if I was harsh, was tired last night. Anywho go here, as an example: http://s.dealextreme.com/search/sola...ry.html?page=1
At some point as a professional developer I'm actually going to try writing something/working with/for Android... so far.. I've managed Hello World LOL.
Huawei Y300 budget wonder phone.
HTC EVO 3D - Gone to a watery grave (Awesome phone).
LG Optimus 2x P990: SOLD
 
neonfreak20
Old
#6  
Member
Thanks Meter 5
Posts: 48
Join Date: Nov 2008
I have bought a universal solar powered charger at radioshack for like $75 about a year or so back (can't remember brand name) but it was horrible. It took about 4-6 hours atleast to charge the Damn thing (and that was with constant sunlight) and then it would only charge my phone for about a half hour. So needless to say I returned it lol.

Sent from my PG86100 using XDA
Fast As Hell

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes


XDA PORTAL POSTS

A More Competitive Spin on the Addictive 2048 Puzzle

You may recall that a few weeks ago, we talked about a rather interesting take on … more

Multiboot in Progress for the Sony Xperia Z1

As we’ve mentioned quite a few times in the past, multiboot is quite the interesting … more

Samsung EFS Tool Updated to V5, Brings Universal Device Support

You may recall that we’ve talked about XDA Recognized Contributor … more

Say Goodbye to Holo Blue Once and for All

When Google released Android 4.4 KitKat back in October of last year, they changed quite a bit … more