Attend XDA's Second Annual Developer Conference, XDA:DevCon 2014!
5,808,106 Members 41,160 Now Online
XDA Developers Android and Mobile Development Forum

[App] Tweaked Xperia S Home Launcher (Dock and/or Corners) for MDPI - v7.0, 10/06/12

Tip us?

ARNOB
Old
ARNOB's Avatar
Recognized Contributor
Thanks Meter 1,210
Take your time mate, no one's in a rush. We are already enjoying your GB magic in ICS.

http://s23.postimg.org/n9ydarzq3/handsets_Copy.png

s_nlx
Old
Senior Member
Thanks Meter 11
Your job is amazing Man, i was searching that launcher very time ago, and you make a perfect work, please dont leave it. I am using your launcher since i found that.

Thanks you for you great job !

Enviado desde mi SK17i usando Tapatalk 2
Phone: Xperia mini pro sk17i
Rom: CM 10
Version: Fxp 150
Kernel: fxp kernel

GregórioAxiaMagno
Old
(Last edited by GregórioAxiaMagno; 18th June 2012 at 04:02 AM.)
GregórioAxiaMagno's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 64
Just because is a special case, I will write in my language, please, only this time, you guys can understand right? Google Transl. is our frnd xP.

Quote:
Originally Posted by serajr View Post
Gregório mermão... pqp! vc me ajudou a me convencer a continuar com essa porra, muito obrigado pelas palavras, e ai, estarei aqui pra qualquer coisa, é só vc me dar um toque, valeu muitíssimo msm!! Não generalizando, mas essa gringada acha q nós daqui entendemos só de samba e bola... pqp!

C'n't ics rom está quase pronta, nos mesmos moldes da anterior, acho q ainda hj a lanço, alguma sugestão?
>> Hahahahaha aee caralho! Pelo menos pra te motivar eu servi pra algo hsuahsua, com palavras de força quero agradecer pelo seu trabalho. Relax véio esse é meu agradecimento, espero poder ajudar assim sempre que necessário. No primeiro email ke trocamos aqui no fórum deu pra ver que como os outros brasileiros que fui encontrando aqui, vc eh firmeza. Eh nem me fala não eh geral mas eh na maior parte do tempo, eh mto chato isso ><.

Sobre a ROM, senti falta no ICS o USB OTG, bem talvez seja uma questão de kernel, mas estou realizando testes com aplicativos e métodos aqui ainda, acredito que seja possível habilitar OTG com os arquivos certos; rootei o meu ICS com o método de downgrade e upgrade, o downgrade eh pra colocar os arquivos no sistema e prepar pro update alterando um xml, acho que é possível colocar os arquivos de root na sua ROM direto, algo parecido com o que eu tinha sugerido pro GB pra não destravar o bootloader. Eu andei vendo uns mods por aqui que habilitaram screenshot, atalhos na barra de status etc bem vc deve ter visto tb aki vai o link de um dos mods: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=1704226. Eu quero ver que aplicativos vc deixou na rom, pq eu tirei uma porrada de coisa e meu sistema tah normal, ai eu te falo se da pr tirar algo mais. Bem acho ke eh isso são só detalhes, o launcher tb ja foi citado vai ser bom ter. O recovery eu consegui instalar com o CWM Xperia, este app poderia vir com a rom se necessário. E não acho tão bacana o player walkman, desculpa sugerir ele antes no GB, porque o volume fica um pouco mais baixo por causa do equalizador. Ah o efeito de tubo catódico foi tirado tb, eh uma frescurinha que muitos apreciam, mas nau machei uma versão portada. Mas é isso, assim como o launcher que vc fez pro GB e os atalhos e a limpeza na GB limpa e twekada são o ápice do GB, o ICS com os mesmos feitos seria fodão demais. Ah e uma vez vi um cara que fez uma rom, naum pro mini, que o icone stock da bateria também apresentava a % dentro, essa é uma idéia legal, mas tanto faz hasuhsa.

Quote:
Originally Posted by Gustavo RD78 View Post
rachei aqui com vc agora! kkkk

advantage to say that I will use your Launcher in my Flush78 ICS version, of course, with due credit! hahahaha

it is there, keep up the good work!
>> hahahahah doidão neh gustavo? hahahahaha tb rachei quando li, fikei feliz xD.

Quote:
Valeu gustavão... é ou não é, pqp, q raiva q tenho disso, será q a gente é visto assim lá fora, pqp!!!

Gustavo my friend, you can use my work ALWAYS as you want, mod it, change it, you don´t need to ask me for... you´re a great man and do awesome work. Let´s do something better together... we need to get drunk together with our forum friends someday! It would be amazing...
>> hahahahahahaha yay alcohol to burp in a truck exhaust and see it initiate hahahahahaha, I can drink but can't do it drunk xPP.

§[ Check my Bluetooth kit to HID devices

>> ST15i - Xperia Mini <<
JB CyanogenMod 10 - With CM10/FXP extended kernel

>> MZ607 - Motorola Xoom 2 ME with WiFi <<
Stock ICS 4.0.4 Rooted

The Following User Says Thank You to GregórioAxiaMagno For This Useful Post: [ Click to Expand ]

Equama
Old
(Last edited by Equama; 18th June 2012 at 04:56 AM.)
Equama's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 59
Default can't exit from homescreen overview

great job.working on my wt19i.

but did anyone face this problem? i find it for 3 times. when i unlock the phone it automatically showed homescreen preview without any Widgets. i pressed the exit overview.but nothing happened. at that time i can slide down my notification bar.can open ongoing process.but when back to my home it again showed exit preview.i locked the screen and again unlocked it.but no change.only after reboot it solved.
i don't understand whether it is a bug or my phones problem?
sorry for my bad English.

Sent from my WT19i using xda premium
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1339990628723.jpg
Views:	112
Size:	15.6 KB
ID:	1137380  
Sony Xperia™ U>GB-ROCKS

Google Nexus S (SHW-M200K)>Jellybam Rom

Samsung Galaxy SII>Neat Rom Lite JB

Symphony Xplorer W125>MIUI V5

ARNOB
Old
ARNOB's Avatar
Recognized Contributor
Thanks Meter 1,210
Quote:
Originally Posted by Equama View Post

but did anyone face this problem? i find it for 3 times. when i unlock the phone it automatically showed homescreen preview without any Widgets. i pressed the exit overview.but nothing happened. at that time i can slide down my notification bar.can open ongoing process.but when back to my home it again showed exit preview.i locked the screen and again unlocked it.but no change.only after reboot it solved.

Once it happened to me. And never the same again. This launcher works flawlessly. This bug is maybe because of less memory available or something like that

Equama
Old
Equama's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 59
thanks @banorbhai.

but link2sd showing internal 61% free & system 32% free.
what to do?
how did you solved your problem? or it solved automatically?

Sony Xperia™ U>GB-ROCKS

Google Nexus S (SHW-M200K)>Jellybam Rom

Samsung Galaxy SII>Neat Rom Lite JB

Symphony Xplorer W125>MIUI V5

ManthanRB
Old
ManthanRB's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 89
Quote:

I'M WITH THE ICS SPECIFIC VERSION ALMOST READY, AND WITH MORE FEATURES

THANKS...
Desperate to use your ICS project when you are launching it?
- Take a chance, you never know how perfect something can turn out!

ARNOB
Old
ARNOB's Avatar
Recognized Contributor
Thanks Meter 1,210
Quote:
thanks @banorbhai.

but link2sd showing internal 61% free & system 32% free.
what to do?
how did you solved your problem? or it solved automatically?

Well, the only time it happened, i needed to force stop it and the problem never showed up again
If you still have this problem, try clearing data of home and home preferences and see if it works

mobilephone01
Old
Senior Member
Thanks Meter 31
Quote:

How did you change the status bar icon.
Please let me know how to do it.

ARNOB
Old
ARNOB's Avatar
Recognized Contributor
Thanks Meter 1,210
Quote:
Originally Posted by mobilephone01 View Post
How did you change the status bar icon.