Attend XDA's Second Annual Developer Conference, XDA:DevCon 2014!
5,741,583 Members 39,970 Now Online
XDA Developers Android and Mobile Development Forum

Nova launcher widgets padding issue

Tip us?
 
Pawel04
Old
#1  
Junior Member - OP
Thanks Meter 2
Posts: 23
Join Date: Mar 2014
Default Nova launcher widgets padding issue

Hey Guys/Girls,

There's a topic on what im about to ask here: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2480256 however no-one has replied, hoping s4 mini users may be a bit more helpful .

Basically, I'm using Nova launcher and for the life of me can't get my widgets to look like they do in Touchwiz, is there any way to reduce the padding on the widgets?

I've seen someone saying that this is the reason they don't use Nova but Apex instead, can anyone confirm this?

With the screenshots, the one on the left is using Nova launcher and the one on the right stock Touchwiz.

Any help would be grweatly appreciated .

Cheers.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_2014-04-03-08-57-36.jpg
Views:	514
Size:	59.0 KB
ID:	2665316   Click image for larger version

Name:	Screenshot_2014-04-03-09-21-17.jpg
Views:	474
Size:	63.5 KB
ID:	2665317  
 
arsradu
Old
#2  
arsradu's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 2920
Posts: 2,573
Join Date: Apr 2011

 
DONATE TO ME
Quote:
Originally Posted by Pawel04 View Post
Hey Guys/Girls,

There's a topic on what im about to ask here: http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2480256 however no-one has replied, hoping s4 mini users may be a bit more helpful .

Basically, I'm using Nova launcher and for the life of me can't get my widgets to look like they do in Touchwiz, is there any way to reduce the padding on the widgets?

I've seen someone saying that this is the reason they don't use Nova but Apex instead, can anyone confirm this?

With the screenshots, the one on the left is using Nova launcher and the one on the right stock Touchwiz.

Any help would be grweatly appreciated .

Cheers.
The Yahoo Weather widget is a 2x2, not 4x2.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
 
Pawel04
Old
#3  
Junior Member - OP
Thanks Meter 2
Posts: 23
Join Date: Mar 2014
Quote:
Originally Posted by arsradu View Post
The Yahoo Weather widget is a 2x2, not 4x2.
Do you mean in my screenshot? I know as this is a size option with the Yahoo weather widget and i don't want the 4x2 widget. As you could see though, it looks much nicer in the Samsung Touchwiz than in Nova launcher (looks much more elongated).

I've set the number of rows and columns the same as Touchwiz as well as seting the height margin to non and width margin to small but that hasnt helped.

Cheers.
 
arsradu
Old
(Last edited by arsradu; 3rd April 2014 at 08:50 AM.)
#4  
arsradu's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 2920
Posts: 2,573
Join Date: Apr 2011

 
DONATE TO ME
Quote:
Originally Posted by Pawel04 View Post
Do you mean in my screenshot? I know as this is a size option with the Yahoo weather widget and i don't want the 4x2 widget. As you could see though, it looks much nicer in the Samsung Touchwiz than in Nova launcher (looks much more elongated).

I've set the number of rows and columns the same as Touchwiz as well as seting the height margin to non and width margin to small but that hasnt helped.

Cheers.
Looks the same on my s4 mini... It's not elongated unless you manually resize it. Have a look at the attached screenshot, please. Tell me if that's what you mean.

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1396510738060.jpg
Views:	116
Size:	45.6 KB
ID:	2665674  
 
Pawel04
Old
#5  
Junior Member - OP
Thanks Meter 2
Posts: 23
Join Date: Mar 2014
Quote:
Originally Posted by arsradu View Post
Looks the same on my s4 mini... It's not elongated unless you manually resize it. Have a look at the attached screenshot, please.Attachment 2665674 Tell me if that's what you mean.
Hmm that looks much better than mine! How many rows/columns are you using? Also are you using Nova launcher? If so which version?

Cheers,
 
arsradu
Old
(Last edited by arsradu; 3rd April 2014 at 10:02 AM.)
#6  
arsradu's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 2920
Posts: 2,573
Join Date: Apr 2011

 
DONATE TO ME
Quote:
Originally Posted by Pawel04 View Post
Hmm that looks much better than mine! How many rows/columns are you using? Also are you using Nova launcher? If so which version?

Cheers,
LOL. Yeah, I'm using the default everything in Nova Launcher. Nova Launcher is version 2.3.

BUT

The Yahoo Weather widget is a 2x2, default size. The BBC News widget is a 3x3 RESIZED into a 2x2 to fit into the top right corner. Like in the attachment.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	device-2014-04-03-105627.jpg
Views:	77
Size:	52.8 KB
ID:	2665703  
The Following User Says Thank You to arsradu For This Useful Post: [ Click to Expand ]
 
Pawel04
Old
(Last edited by Pawel04; 3rd April 2014 at 10:44 AM.)
#7  
Junior Member - OP
Thanks Meter 2
Posts: 23
Join Date: Mar 2014
Quote:
Originally Posted by arsradu View Post
LOL. Yeah, I'm using the default everything in Nova Launcher. Nova Launcher is version 2.3.

BUT

The Yahoo Weather widget is a 2x2, default size. The BBC News widget is a 3x3 RESIZED into a 2x2 to fit into the top right corner. Like in the attachment.
Wow, complete amateur hour moment for me haha, realized that stock Touchwiz grid is 4x4. Changed this in Nova and now lines up better however there still seems to be quite a bit alot of padding above and below the alarm widget (small i know but annoys me ). Going to swith to Apex launcher and see what that looks like.

Anyway, thanks for replying arsradu

Cheers.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screenshot_2014-04-03-17-27-29.jpg
Views:	93
Size:	76.1 KB
ID:	2665828  
 
riyad_85
Old
#8  
Junior Member
Thanks Meter 1
Posts: 5
Join Date: Feb 2014
thanxxxxxxx

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes


XDA PORTAL POSTS

Monitor What Your Phone’s Camera Sees with Android Wear

Having a smart device strapped to your wrist certainly has its merits. A … more

Mod Lets You Have Stereo Speakers on Your Sony Xperia Z1 (Sort Of)

The stereo speakers onthe Sony Xperia Z2areprobably a relatively large … more

Give Your Screen Some Color with HexaTime Live Wallpaper

We don’t often cover very many live wallpapers here on the XDA Portal. You may … more

Android Wear App Review: Command Google Now with Commandr – XDA Developer TV

OK Google. Make Me a sandwich. How many times have you … more