FORUMS
Remove All Ads from XDA

[Req] cm7 for wave 1&2

56 posts
Thanks Meter: 5
 
By karan1719, Member on 1st May 2014, 03:20 PM
Post Reply Email Thread
7th June 2014, 12:13 AM |#11  
black0000's Avatar
Senior Member
Flag mumbai
Thanks Meter: 85
 
More
kitkat is big joke from google
even wave2(ics) is faster than note2(kitkat)
google was saying at the time of release of kitkat that it is optimised for low ram device
but its very hard to find anything running official kitkat with less than 1 gb ram
 
 
7th June 2014, 04:23 PM |#12  
Senior Member
Thanks Meter: 98
 
More
BTW to my understanding virtual RAM partitions on solid storage are very likely to damage it if I'm not wrong.

And yeah, KKs main goal was to fix the nonsensical performance hit taken from the 4.3 update, IMO they could have done even better by trying to optimize it for even lower end hardware, such changes would be noted around the whole device lineup, still its noticeably better than 4.3 and pretty close to 4.2/4.1 levels
8th June 2014, 10:12 AM |#13  
TheBasterd's Avatar
Senior Member
Flag Hell
Thanks Meter: 58
 
More
Quote:
Originally Posted by Fidelator

BTW to my understanding virtual RAM partitions on solid storage are very likely to damage it if I'm not wrong.

And yeah, KKs main goal was to fix the nonsensical performance hit taken from the 4.3 update, IMO they could have done even better by trying to optimize it for even lower end hardware, such changes would be noted around the whole device lineup, still its noticeably better than 4.3 and pretty close to 4.2/4.1 levels

Quote:

BTW to my understanding virtual RAM partitions on solid storage are very likely to damage it if I'm not wrong.

WTF! Really? How so? Could you explain please?
8th June 2014, 10:34 AM |#14  
Senior Member
Flag Grenoble
Thanks Meter: 276
 
More
Quote:
Originally Posted by TheBasterd

WTF! Really? How so? Could you explain please?

zRam doesn't damage nand or SD, but swap does.
zRam use real RAM and compress it, but swap create file on SD or Nand, and constantly write on it.
Flash memory have a limited write lifetime (like SSD), so, using swap is not good for flash memory.
Not dangerous, but it use it faster.
The Following User Says Thank You to BenzoX For This Useful Post: [ View ] Gift BenzoX Ad-Free
8th June 2014, 10:43 AM |#15  
TheBasterd's Avatar
Senior Member
Flag Hell
Thanks Meter: 58
 
More
Quote:
Originally Posted by BenzoX

zRam doesn't damage nand or SD, but swap does.
zRam use real RAM and compress it, but swap create file on SD or Nand, and constantly write on it.
Flash memory have a limited write lifetime (like SSD), so, using swap is not good for flash memory.
Not dangerous, but it use it faster.

But, I did not make the swap file on SD card, but in the internal partition of bada, that is the bada_app or something like that. All I know is that it is in the internal memory, so if I use it, will it damage it ?
8th June 2014, 10:51 AM |#16  
Senior Member
Flag Grenoble
Thanks Meter: 276
 
More
Quote:
Originally Posted by TheBasterd

But, I did not make the swap file on SD card, but in the internal partition of bada, that is the bada_app or something like that. All I know is that it is in the internal memory, so if I use it, will it damage it ?

It's flash memory, so yes.
The Following User Says Thank You to BenzoX For This Useful Post: [ View ] Gift BenzoX Ad-Free
10th June 2014, 01:04 AM |#17  
Senior Member
Thanks Meter: 98
 
More
Quote:
Originally Posted by TheBasterd

But, I did not make the swap file on SD card, but in the internal partition of bada, that is the bada_app or something like that. All I know is that it is in the internal memory, so if I use it, will it damage it ?

Yeah, as BenzoX said, use a microSD for the swap partition, if you kill the internal storage you'll probably be screwed.
The Following User Says Thank You to Fidelator For This Useful Post: [ View ] Gift Fidelator Ad-Free
11th June 2014, 07:01 AM |#18  
TheBasterd's Avatar
Senior Member
Flag Hell
Thanks Meter: 58
 
More
Quote:
Originally Posted by BenzoX

It's flash memory, so yes.

Quote:
Originally Posted by Fidelator

Yeah, as BenzoX said, use a microSD for the swap partition, if you kill the internal storage you'll probably be screwed.

OK! So, thats the kind of sh!t you dont wanna do. Deleting it ASAP. Thanks for the info guys.

But, without that, the ROM is pretty slow.
Post Reply Subscribe to Thread

Guest Quick Reply (no urls or BBcode)
Message:
Previous Thread Next Thread
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes