FORUMS

Android 5.1 for the Nvidia Shield Tablet is Out!

Nvidia is quite good at delivering updates in a timely fashion. The producer of famous … more

Other than XDA (of Course), What’s Your Favorite Site That Covers Android?

There is a number of other great sites that cover … more

Introducing Voices of XDA: Have Your Ideas Heard

By far the greatest assets we have at XDA-Developers are you, the developers, the eager … more

Unofficial Xposed For Lollipop Touchwiz With Flashable Zip

XDA Recognized Developer arter97 has released an unofficial build … more
Post Reply Subscribe to Thread Email Thread

[Q] AT&T Locked bootloader = WTF

15th June 2014, 07:16 PM |#11  
aooga's Avatar
Senior Member
Flag California
Thanks Meter: 951
 
More
Quote:
Originally Posted by slimc84

It is the easiest root I have seen. Download the apk, ensure install from unknown sources is checked, open the app and wait for the phone to reboot. BAM! DONE!

It's kind of like jailbreak.me. I wonder how many people are going to go to random stores and do this .

And it doesn't trip knox.
Last edited by aooga; 15th June 2014 at 07:23 PM.
 
 
16th June 2014, 08:50 AM |#12  
Member
Thanks Meter: 11
 
More
Quote:
Originally Posted by aooga

Wow the timing on this...

OP might want to return it if you had an upgrade.

Yeah, exactly. I waited and waited and waited and as soon as I buy it for tmobile, it gets rooted. I was going to pay full price for AT&T. Would have saved me $50 on unlock code and I could have used work discount on the phone. lol. Oh well. Great to see both (verizon and at&t) finally rooted.
16th June 2014, 07:50 PM |#13  
Senior Member
Flag Tyler, Texas
Thanks Meter: 101
 
More
Quote:
Originally Posted by slimc84

http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2783157

Wow was I so wrong or what lol!!! I'm SOOOOO glad I was wrong and as soon as I seen this hit, I rooted my wifes AT&T S5 and it was the easiest root I have ever done. What a feeling it is when we are locked out for so long and someone comes along and jailbreaks us...no pun intended!

Donation sent.

---------- Post added at 01:50 PM ---------- Previous post was at 01:47 PM ----------

Quote:
Originally Posted by LaRocky

Yeah, exactly. I waited and waited and waited and as soon as I buy it for tmobile, it gets rooted. I was going to pay full price for AT&T. Would have saved me $50 on unlock code and I could have used work discount on the phone. lol. Oh well. Great to see both (verizon and at&t) finally rooted.

Even tho we have root, Isn't the bootloader still locked down on the AT&T version? I have the T-Mobile, but I first had the AT&T version. So glad I made the switch to unlocked TMO on AT&T network.
Last edited by chrispyutec; 16th June 2014 at 08:03 PM.
16th June 2014, 08:04 PM |#14  
Senior Member
Thanks Meter: 449
 
More
Quote:
Originally Posted by chrispyutec

Wow was I so wrong or what lol!!! I'm SOOOOO glad I was wrong and as soon as I seen this hit, I rooted my wifes AT&T S5 and it was the easiest root I have ever done. What a feeling it is when we are locked out for so long and someone comes along and jailbreaks us...no pun intended!

Donation sent.

---------- Post added at 01:50 PM ---------- Previous post was at 01:47 PM ----------



Even tho we have root, Isn't the bootloader still locked down on the AT&T version? I have the T-Mobile, but I first had the AT&T version. So glad I made the switch to unlocked TMO on AT&T network.

The bootloader is still locked. That is going to take another method to get unlocked. Having root is a big step though.
The Following User Says Thank You to slimc84 For This Useful Post: [ View ]
Post Reply Subscribe to Thread

Tags
at&t
Previous Thread Next Thread
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes