Attend XDA's Second Annual Developer Conference, XDA:DevCon 2014!
5,813,752 Members 39,786 Now Online
XDA Developers Android and Mobile Development Forum

gps only works right after a hard reset

Tip us?
 
josefcrist
Old
#1  
josefcrist's Avatar
Retired Forum Moderator - OP
Thanks Meter 9
Posts: 1,092
Join Date: Aug 2008
Location: Logan, UT

 
DONATE TO ME
Default gps only works right after a hard reset

help plz. gps only works right after a hard reset. after a day or so the gps wont see any satellites. what am i doing wrong?
http://www.tinycave.com
Northern Utah Gun Club

Samsung captivate glide.
Pantech crossover.
Htc g1
Iphone 3g
samsung jack
Htc tmobile dash
lg incite- mp3 player and navagation
lg expo
sprint touch pro
Htc touch pro att fuze sold here on xda.
Plus a whole bunch of other phones that are not listed.
 
killerskincanoe
Old
#2  
killerskincanoe's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 73
Posts: 1,102
Join Date: Mar 2009
Location: Athens
Quote:
Originally Posted by josefcrist View Post
help plz. gps only works right after a hard reset. after a day or so the gps wont see any satellites. what am i doing wrong?
i've found that if i run the gpsview app from the windows dir it locks almost instantly every time...

if i don't do that it takes google a minute or two depending on where i am.. but i've never had it not lock that i can remember.. and i use it quite a bit... idk if ur doing anything wrong tho.. check out that app and see if it helps

also there's a gpsOne app that will let you set the radius of your lock and some other settings as well.. also located in the win dir
[CURRENT PHONE]
OnePlus One 64gb (BigBlue)
LG G3 (BigRed)
[OTHER DEVICES]
LG Optimus G (StraightTalk) g/f uses it
LG G Pad 8.3 (WiFi)
Nexus 7 2014 (WiFi)
Oppo Find5 (WiFi)



[I][RETIRED]
Samsung Galaxy Note 10.1 8013 (sold)
Sony Xperia Ion (broken mic)
HTC Inspire 4G (cracked screen 2x)
iPhone 4s x2
LG QUANTUM (stolen)
Xperia x10a White (stick kickin)
LG eXpo
Xperia X1a (android 2.3 on this bad boy haha)
 
josefcrist
Old
#3  
josefcrist's Avatar
Retired Forum Moderator - OP
Thanks Meter 9
Posts: 1,092
Join Date: Aug 2008
Location: Logan, UT

 
DONATE TO ME
Quote:
Originally Posted by killerskincanoe View Post
i've found that if i run the gpsview app from the windows dir it locks almost instantly every time...

if i don't do that it takes google a minute or two depending on where i am.. but i've never had it not lock that i can remember.. and i use it quite a bit... idk if ur doing anything wrong tho.. check out that app and see if it helps

also there's a gpsOne app that will let you set the radius of your lock and some other settings as well.. also located in the win dir
i feel like a noob. i did not realize that if i turn the "phone off" in comm manager it also turns off gps. it works great now that i turned "phone" back on.
http://www.tinycave.com
Northern Utah Gun Club

Samsung captivate glide.
Pantech crossover.
Htc g1
Iphone 3g
samsung jack
Htc tmobile dash
lg incite- mp3 player and navagation
lg expo
sprint touch pro
Htc touch pro att fuze sold here on xda.
Plus a whole bunch of other phones that are not listed.
 
killerskincanoe
Old
#4  
killerskincanoe's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 73
Posts: 1,102
Join Date: Mar 2009
Location: Athens
Quote:
Originally Posted by josefcrist View Post
i feel like a noob. i did not realize that if i turn the "phone off" in comm manager it also turns off gps. it works great now that i turned "phone" back on.

lol no worries. my fone is def smarter than me sometimes too glad its all workin as it should now
[CURRENT PHONE]
OnePlus One 64gb (BigBlue)
LG G3 (BigRed)
[OTHER DEVICES]
LG Optimus G (StraightTalk) g/f uses it
LG G Pad 8.3 (WiFi)
Nexus 7 2014 (WiFi)
Oppo Find5 (WiFi)



[I][RETIRED]
Samsung Galaxy Note 10.1 8013 (sold)
Sony Xperia Ion (broken mic)
HTC Inspire 4G (cracked screen 2x)
iPhone 4s x2
LG QUANTUM (stolen)
Xperia x10a White (stick kickin)
LG eXpo
Xperia X1a (android 2.3 on this bad boy haha)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes