Attend XDA's Second Annual Developer Conference, XDA:DevCon 2014!
5,785,670 Members 44,175 Now Online
XDA Developers Android and Mobile Development Forum

[APP] SkipTvAd

Tip us?

korndi
Old
(Last edited by korndi; 16th February 2011 at 09:48 PM.) Reason: update
Member - OP
Thanks Meter 5

DONATE TO ME
Default [APP] SkipTvAd

SkipTvAd

Main idea:

You are nerved if you change the tv channel during the commercials and miss the continuation of the film/series?
My App will help you to get the right moment to switch back.

Background:

Each users of the app registers his tv channel. If 10 % of all users on this channel set that the commercial ended/began during 10 seconds the app will notify all users on the same channel that the channel state have changed. Please keep in mind that the app is still in beta stage.

SkipTvAd 0.4:

SkipTvAd-0.4.apk

Screenshot:

PLEASE REPORT BUGS

PLEASE SUGGEST NEW FEATURES
The Following 3 Users Say Thank You to korndi For This Useful Post: [ Click to Expand ]

n1kon
Old
n1kon's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 59
Not sure if theres much call for it but i thought i would try it and found it wont install on 2.2.1 jpy

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

korndi
Old
(Last edited by korndi; 23rd December 2010 at 11:23 PM.)
Member - OP
Thanks Meter 5

DONATE TO ME
Quote:
Originally Posted by n1kon View Post
Not sure if theres much call for it but i thought i would try it and found it wont install on 2.2.1 jpy

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
thanks for your help...

The apk file is fixed now

luhu
Old
luhu's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 7
Are you from Germany or Austria? (ORF...)
You can make it more popular in Germany, I think there many interested peoples!
The idea is cool I'll try it
Edit: I think you have to add much more tv channel

Vielleicht kannst du Sie in deutschen Foren bekannt machen, ich glaube, da wären sehr viele Leute daran interessiert!
Soll ich mal Threads auf androidpit und Android-hilfe starten?
Ichh finde die Idee super und probiere es mal aus!
Edit: du must aber noch mehr tv sender hinzufügen....

Sent from my HTC Desire using XDA App
Desire with CyanogenMod7
twitter.com/luhudroid

korndi
Old
Member - OP
Thanks Meter 5

DONATE TO ME
hy...

there are 2 big problems in this app.... This app needs very much members to work well, the 2nd is how to stop manipulating. Everybody can press the button change so i thought of a user rating if this member press often the changebutton wrong but the rating can be also manipulated.

--German--

Ja hallo bin von österreich, welches forum schlägst du mir vor?
Grundsätzlich kann jeder Sender verwendet werden, mache dies über datenbankeinträge. Danke fürs Testen, jedoch ist die app noch verbuggt, werde dies jedoch bald verbessern.

AndroidChromeOS
Old
AndroidChromeOS's Avatar
Member
Thanks Meter 14
--GERMAN--

Ich könnte dir beim Entwickeln und Promoten helfen. Hast ja schon eine PM bekommen. Melde dich einfach mal
HTC Dream -> HTC Desire -> HTC HD2 -> HTC One X -> Nexus 4 -> HTC One
Advent Vega -> Asus Eee Pad Transformer -> Asus Transformer Pad 300 -> iPad 3

CroSladi
Old
CroSladi's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 20

DONATE TO ME
Quote:
Originally Posted by korndi View Post
hy...

there are 2 big problems in this app.... This app needs very much members to work well, the 2nd is how to stop manipulating. Everybody can press the button change so i thought of a user rating if this member press often the changebutton wrong but the rating can be also manipulated.

--German--

Ja hallo bin von österreich, welches forum schlägst du mir vor?
Grundsätzlich kann jeder Sender verwendet werden, mache dies über datenbankeinträge. Danke fürs Testen, jedoch ist die app noch verbuggt, werde dies jedoch bald verbessern.
android-hilfe.de würde ich dir auch vorschlagen..kannst du deine idee bitte noch kurz ein bisschen verständlicher für mich auf deutsch hinschreiben? i verstehs irgendwie noch nicht ganz

sent from my "Nexus S" on SGS using Tapatalk

AndroidChromeOS
Old
AndroidChromeOS's Avatar
Member
Thanks Meter 14
Oder Handy-FAQ.de - Aber ich würde die App erstmal etwas Nutzerfreundlicher gesalten (sollte schnell geschehen sein) und dann promoten.

Wenn du sie in den Market stellst, wird sie schnell viele downloads bekommen. Das garantiere ich dir
HTC Dream -> HTC Desire -> HTC HD2 -> HTC One X -> Nexus 4 -> HTC One
Advent Vega -> Asus Eee Pad Transformer -> Asus Transformer Pad 300 -> iPad 3

korndi
Old
Member - OP
Thanks Meter 5

DONATE TO ME
This app is still beta. This Version is still a preview of the app

also an alle. Die App befindet sich noch in der beta phase und ist die erste funktionierende version. Werde diesen Thread ständig erweitern, wenn möglich.

@luhu werde die threads selbst erstellen um änderungung selbst durchführen zu können.

luhu
Old
luhu's Avatar
Senior Member
Thanks Meter 7
I think that is a really good idea! Hm, you have to make user accounts for rating, and show who has switched the ad status... And ad a status by each channel "not reviewed" or something else if nobody had switched ad/no ad on this channel.

-german-
Also große Foren sind in DE androidpit.de und android-hilfe.de, vlt. findet man da auch eine Lösung des manipulations-Problem...
Ich denke wenn die App gut funktioniert, dass man da vlt. auch genug Leute zusammenbringt. Man müsste auf jeden Fall Benutzer erstellen. Das bewertungssystem wäre gut, Es müsste dann halt angezeigt werden, wer umgeschalten hat, damit man den auch schlecht bewerten kann.... und einen Status beim Kanal hinzufügen, wenn noch keiner was eingestellt hat (werbung/keine Werbung)...
Auf jeden Fall eine geniale Idee!

Sent from my HTC Desire using XDA App
Desire with CyanogenMod7
twitter.com/luhudroid

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes