FORUMS
Remove All Ads from XDA

Opel Corsa intellilink R4.0

1,919 posts
Thanks Meter: 785

Post Reply Email Thread
30th April 2019, 09:34 PM |#11  
ScardracS's Avatar
OP Recognized Developer

Donate to Me
More
Does anyone know if intellilink r4 is based on android or Windows CE? I think it is android based but I'm not sure
2nd May 2019, 12:55 PM |#12  
Member
Thanks Meter: 6

More
Quote:
Originally Posted by ScardracS

Does anyone know if intellilink r4 is based on android or Windows CE? I think it is android based but I'm not sure

It's windows CE.
2nd May 2019, 10:07 PM |#13  
ScardracS's Avatar
OP Recognized Developer

Donate to Me
More
Quote:
Originally Posted by xsatquest

It's windows CE.

Thank, I've discovered it this morning '
8th June 2019, 05:26 PM |#14  
dominatore22's Avatar
Senior Member
Flag San Cataldo
Thanks Meter: 46

More
Quote:
Originally Posted by Xbold

Scusami, mi ero scordato di scrivere l'aggiornamento.
Purtroppo l'OpCom versione 2016 non funziona al 100% su Opel Corsa E.
Il software riconosce parzialmente la macchina (riconosce che è una Corsa E ma datata al 1998) e non ha le funzioni del CDB, dell'intellilink e del comfort del veicolo (es. chiusura da chiave dei finestrini, welcome lights ecc...) quindi è totalmente inutile per i nostri scopi.
Il software funziona solo con gli OpCom clone HQ e con firmware 1.70.
Qui c'è il link al software: drive.google.com/open?id=1C1CeC3e3GAYmhqLlXyEU3jNsww9nJ9iT

English version:
Sorry, i forgot to update the thread.
Unfortunately, the OpCom 2016 version doesn't work properly on Opel Corsa E.
The software recognize the car (show me that is an Opel Corsa E, but that it built in 1998) and it haven't the function of CDB, Intellilink and vehicle comfort (ex. windows lock by key or welcome lights ecc...) so is unesless for our purposes.
The software work only with the OpCom clone HQ and with firware 1.70.
Here is the link to the software: drive.google.com/open?id=1C1CeC3e3GAYmhqLlXyEU3jNsww9nJ9iT

Ciao, hai provato ad aggiornare alla nuova versione dell'opcom 170823c?

Sent from my [device_name] using XDA-Developers Legacy app

---------- Post added at 06:26 PM ---------- Previous post was at 06:22 PM ----------

Quote:

Hi, don't worry, I've read about that some days ago. Now we need another hardware (I don't remember the name in that moment) but it cost a lot (I think more than 700€), that's a sad news.

Le funzionalità del CDB possono essere attivate tramite interfaccia Opelscannercan (Costa 200€).
Forse possono anche essere attivate nella nuova versione dell' OpCom HQ Clone (software 170823c) (Funzioni BCM comprese), sto cercando qualcuno che lo abbia già e possa testare prima di buttare i miei soldi

Sent from my [device_name] using XDA-Developers Legacy app
12th June 2019, 11:53 AM |#15  
ScardracS's Avatar
OP Recognized Developer

Donate to Me
More
Finally I've got the extended menu going to my dealer. It costed 50€ and menu is in italian. I think it's better than buy a can scanner
18th September 2019, 11:49 PM |#16  
Junior Member
Thanks Meter: 0

More
Ho acquistato anch'io l'opel corsa e GPL. C è qualche procedura per arrivare finestrini e CDB avanzato? Qualche soldino posso anche spenderlo. Grazie.
19th September 2019, 06:19 AM |#17  
ScardracS's Avatar
OP Recognized Developer

Donate to Me
More
CDB? Scusa ma non sono così informato, magari scopro qualcosa?
19th September 2019, 06:24 AM |#18  
Junior Member

More
Quote:

Finally I've got the extended menu going to my dealer. It costed 50€ and menu is in italian. I think it's better than buy a can scanner

My dealer extended the menu for free... Of course is better but the dealer can't enable some interesting option, like welcome light

---------- Post added at 06:23 AM ---------- Previous post was at 06:22 AM ----------

Quote:
Originally Posted by Divin

Ho acquistato anch'io l'opel corsa e GPL. C è qualche procedura per arrivare finestrini e CDB avanzato? Qualche soldino posso anche spenderlo. Grazie.

Ciao, per il CDB ti consiglio di sentire la tua officina e chiedergli il menù esteso. A me hanno eseguito il processo gratuitamente.
Nel caso in cui vogliamo dei soldi, tanto vale aspettare l'uscita del nuovo OpCom ed abilitare le opzioni autonomamente

---------- Post added at 06:24 AM ---------- Previous post was at 06:23 AM ----------

Quote:

CDB? Scusa ma non sono così informato, magari scopro qualcosa?

Il CDB è il display che ti segna la velocit
27th September 2019, 04:03 PM |#19  
Junior Member

More
Hi everybody, i'm italian, I wish only to know if it possible to download an official firmware update and how to install it. Thank you
27th September 2019, 07:29 PM |#20  
ScardracS's Avatar
OP Recognized Developer

Donate to Me
More
Quote:
Originally Posted by Maverick60

Hi everybody, i'm italian, I wish only to know if it possible to download an official firmware update and how to install it. Thank you

It's possible only from your dealer because there isn't any method to "unlock" device and there isn't online any update
Post Reply Subscribe to Thread

Guest Quick Reply (no urls or BBcode)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes