FORUMS
Remove All Ads from XDA

Internal Disc Memory needed

4 posts
Thanks Meter: 0

By Last Chain Link First, Junior Member on 24th October 2017, 03:50 PM
Post Reply Email Thread
Hallo

Ich habe ein Speicherplatz-Problem unter LineageOS. Es sind nur rund 60% vom gesamten 4 GB umfassenden Speicher, verfügbar. Oder anders formuliert, obwohl nur 60% des Speichers belegt sind, erscheint der Speicher schon 100% voll. Dabei werden ungefähr 1,5 GB Speicher vom System selbst belegt und 800 MB durch Apps. 2,3 GB von 4 GB werden also nur gebraucht, aber die Speicherverwaltung addiert die beiden Parameter zu der höheren Gesamtsumme >98%. Sodass der Speicherplatz für Updates zu knapp wird.
Außerdem kann ich das Moto E über USB-Verbindung nicht am PC auslesen, nur den Inhalt der SD-Card, aber nicht den internen Speicher. USB-Debugging habe ich in den Entwickleroptionen aktiviert. Was kann man tun um den internen Speichplatz vollständig wiederherzustellen?

Translation
I have a memory problem under LineageOS. Only about 60% of the total 4 GB of memory is available. Or to put it another way, although only 60% of the memory is occupied, the memory appears to be 100% full. About 1.5 GB of memory is used by the system itself and 800 MB is used by apps. 2.3 GB of 4 GB is therefore only needed, but the memory management adds the two parameters to the higher total >98%. So that the space for updates is too limited.
Furthermore, I can't read the Moto E via USB connection on the PC, only the contents of the SD card, but not the internal memory. USB debugging is enabled in the developer options. What can I do to completely restore the internal disk space?

regards

26th October 2017, 12:25 AM |#2  
OP Junior Member
Thanks Meter: 0

More
Solved
Deleted past nightlies.

THX
4th November 2017, 11:04 AM |#3  
Member
Flag delhi
Thanks Meter: 2

More
it seems like i can help you, but i'm not getting what you exactly want to do?
do you have low storage issue or what?
if you just want to expand memory, just insert memory card and use it as internal instead of portable storage it will help you to solve the issue of low internal storage and you'll get this option only on android 6.0+
Post Reply Subscribe to Thread

Guest Quick Reply (no urls or BBcode)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes