FORUMS
Remove All Ads from XDA

Portuguese HTC Home Plugin

269 posts
Thanks Meter: 1

By g77, Senior Member on 7th October 2007, 10:23 AM
Post Reply Email Thread
Here is Portuguese HTC Home Plugin UPDATE (translated from original) plus Weather cities of portugal.

Please note that you have to install original HTC Home first and you must have a PTG (0x0816) wm6 ROM.
Original world wide city list was totally replaced by portuguese cities only so it's better to backup original HH_0816_WeatherCities.xml first.
Original file posted here had a bug so i had to correct it. Sorry for the inconvenience.

Oi pessoal,
Este update foi feito para todos os tugas que querem ver o wm6 cada vez mais português. O primeiro ficheiro tinha um erro que já está corrigido. Peço desculpa pelo incómodo.

É necessário instalar primeiro o plugin original em Ingl. e só depois instalar este. Reiniciar e já está.
Attached Files
File Type: cab htchomeptg20071008.CAB - [Click for QR Code] (49.2 KB, 799 views)

18th March 2008, 01:56 PM |#2  
Maurício Eduardo Moritz's Avatar
Member
Thanks Meter: 0

More
duvida
Ola,

Como posso colocar cidades do Brasil ?
19th March 2008, 01:34 AM |#3  
KMur's Avatar
Member
Flag Brasilia
Thanks Meter: 1

Donate to Me
More
Red face How can I put the cities from Brazil?
Quote:
Originally Posted by Maurício Eduardo Moritz

Ola,

Como posso colocar cidades do Brasil ?

How can I put the cities from Brazil?

Well, first of: Please, if you're gonna write portuguese put on the "english subpictures"... (forum must have... and I'm seeing this complain all around the forum, including threats [from the moderators] to shut down people who insist on the subject...)

Bom, em primeiro lugar, se você vai escrever em portuga, põe as "legendas em inglês"... (exigência do forum e eu estou vendo essa reclamação para todo o lado, inclusive com ameaça [dos moderadores] de cortar fora os que insistirem...)

Second, point is they use accuweather, which is the same source of the Firefox weather plugin, so "good" that they put Brasilia to the north and most of time the climate does not convince (changes too much). So, I don't see that as a reliable source of weather info, even with the right city. I pointed that out to Accuweather some months ago and they did not fix it...

Segundo, o ponto é que eles usam accuweather, que é a mesma fonte do plugin de tempo do Firefox; tão "bom" que eles colocam Brasília lá para o norte e na maior parte do tempo o clima não convence (além das previsões mudarem muito). Então, eu não acho que seja uma fonte confiável de previsão do tempo, mesmo que a cidade esteja certa. Eu avisei o Accuweather do problema meses atrás e até agora não resolveram...

Um abraço,
3rd February 2009, 10:09 PM |#4  
Junior Member
Flag Vila Real de Santo Antonio

More
Portuguese cities
Quote:

Here is Portuguese HTC Home Plugin UPDATE (translated from original) plus Weather cities of portugal.

Please note that you have to install original HTC Home first and you must have a PTG (0x0816) wm6 ROM.
Original world wide city list was totally replaced by portuguese cities only so it's better to backup original HH_0816_WeatherCities.xml first.
Original file posted here had a bug so i had to correct it. Sorry for the inconvenience.

Oi pessoal,
Este update foi feito para todos os tugas que querem ver o wm6 cada vez mais português. O primeiro ficheiro tinha um erro que já está corrigido. Peço desculpa pelo incómodo.

É necessário instalar primeiro o plugin original em Ingl. e só depois instalar este. Reiniciar e já está.

Hi there G77, can u tell me where can i find the original htc home cab to instal on my htc p3600?
At this moment i'm using w.m. 6.1 diamond core + mannilla 2d ptg rom from Zoko. Can u help me?
Best regards.
Narciso

Olá G77, podes-me dizer onde posso eu encontrar o htc home original para instalar no meu htc p3600?
Neste momento estou a usar a rom do Zoko com o w.m. 6.1 diamond core + mannila 2d ptg.
Podes dar-me uma ajuda?
Cumprimentos.
Narciso
17th June 2010, 01:27 AM |#5  
Junior Member

More
Unhappy
hi mate from portugal i install this cab file and all citys appear but when i turn on the internet it try connect to get the weather and dont do nothing and the original that came with my rom works but have a few citys only from portugal can you post an updated cab file that works please tks
20th June 2010, 10:41 PM |#6  
Junior Member

More
Same to me any fix?

cumps
Ghost
29th June 2010, 02:25 PM |#7  
Member

More
thanks mate.

Muito obrigado.
29th June 2010, 02:35 PM |#8  
Junior Member

More
Exclamation
Any fix yet ? If can´t do a fix please send the original file for us has a few citys only but works this here is not working falling to connect
Post Reply Subscribe to Thread

Guest Quick Reply (no urls or BBcode)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes