FORUMS
Remove All Ads from XDA

Xperia Skype Telcel Mexico

5 posts
Thanks Meter: 0

By thor_victor, Junior Member on 16th May 2009, 02:51 AM
Post Reply Email Thread
Adivinen que, al parecer RaTELCEL, ya bloquea Skype, hace algunos días que dejó de funcionar específicamente con 3G, puedo conectarme con Wifi o con USB (usando internet de PC).

Por favor, en iPhone alguien sacó una aplicacion para darle la vuelta a la restricción, alguien sabe como arreglar esto en Windows Mobile 6.1 o el Xperia?

No permitamos que RaTelcel bloquee programas como estos, la verdad osea no estamos obligados a usar su estupido servicio de telefonia, que no les basta con pagar un buen con su renta de internet?

Saludos, ojalá puedan ayudar.

16th May 2009, 08:15 AM |#2  
Member

More
Learn English first!
17th May 2009, 01:41 AM |#3  
OP Junior Member
Flag Cuernavaca

More
Wink Sorry I forgot that there are still people that speak only one language
Quote:
Originally Posted by VelikiMeshtar

Learn English first!

ENGLISH VERSION FOR 1 LANGUAGE USERS

It seems that Telcel (Mexican mobile provider) started to block Skype, few days ago the software stop working especifically with 3G, I still can connect trough Wifi or USB (using pc internet).

There's a patch for the iPhone to cheat this restriction, is there one for Windows Mobile 6.1? or Xperia?

We should not allow any company to be able to restrict stuff like this, isn't enough the ammount we pay for unlimited internet? We should not be forced to use their phone services thats up to us. I hope someone can help on this issue, THANKS.

And please, it's very common for some users to answer a little aggresive to other users that sometimes write something dumb, not everyone stays sit on a computer most part of the day, please, just reply kindly something to help, not just something that is another waste of time.
17th May 2009, 04:55 AM |#4  
Senior Member
Thanks Meter: 4

More
Quote:
Originally Posted by thor_victor

Sorry I forgot that there are still people that speak only one language

ENGLISH VERSION FOR 1 LANGUAGE USERS

that isn't the issue, and that was pretty offensive.

the issue is this is an English speaking forum, English only.

"4. Use the English language.

We understand that with all the different nationalities not everyone speaks English well, but please try. If you're really unable to post in English use an online translator, You're free to include your original message in your own language below the English translation."

so by not writing it in English first, you waste other peoples time.

as for your question, try setting it up through a proxy? besides that, no idea.
17th May 2009, 07:15 PM |#5  
OP Junior Member
Flag Cuernavaca

More
Cool Thanks ibeQuint
Sorry about that comment, but i was answering the user about HIS OFFENSIVE comment. "Learn english first!".

----------------------

Actually the application works perfect, i can still connect trough Wifi or USB, its just not working with 3G, I think Telcel (Mexico provider) its blocking VoIP services trough their network.

As for iPhone, theres a patch for skype to make it think, your are trough other network, i would like to know if theres something similar for Xperia.
18th May 2009, 05:59 AM |#6  
Member

More
Quote:

Actually the application works perfect, i can still connect trough Wifi or USB, its just not working with 3G, I think Telcel (Mexico provider) its blocking VoIP services trough their network.

As for iPhone, theres a patch for skype to make it think, your are trough other network, i would like to know if theres something similar for Xperia.

I've heard of other companies do that, so I wouldn't be suprised about that.

Quote:

Sorry about that comment, but i was answering the user about HIS OFFENSIVE comment. "Learn english first!".

I hardly find that offensive, you seem to perpectly speak english yet the fact that this is an english speaking community totally escapes you?

Furthermore, insisting that Spanish is supposed to be a second language to everyone is very shortsighted. For a lot of people (including me) English IS the second language.
21st May 2009, 12:59 AM |#7  
Member
Flag Mexico City, and other Cities

More
I had the same problem
Quote:

----------------------

Hi.
I been had the same problem with skype and Telcel for about 2 or 3 days ago.
If some body knows any solution for it, please post it...

Thanks.
23rd May 2009, 06:06 AM |#8  
Member
Flag Mexico City, and other Cities

More
Hi.
I travel a lot in Northeast of Mexico, SLP, Tams, AGS, Zacs, Chih, Coah, N. L., DGO, and I been noticed the connection problem with 3G from Telcel it's only in Mexico City.
It's very strange....
24th May 2009, 10:15 PM |#9  
OP Junior Member
Flag Cuernavaca

More
Smile Great
Quote:
Originally Posted by andresgvc

Hi.
I travel a lot in Northeast of Mexico, SLP, Tams, AGS, Zacs, Chih, Coah, N. L., DGO, and I been noticed the connection problem with 3G from Telcel it's only in Mexico City.
It's very strange....

Maybe is only in region 9 : Mexico, Morelos, Puebla, Edo Mex.

That would be nice to know, maybe there will be a way to avoid it then, thanks for that info, ill write enything new i get, but right now i have no news.
2nd July 2009, 01:53 PM |#10  
OP Junior Member
Flag Cuernavaca

More
Unhappy "lost" on my demand - Perdi la demanda
English:
Ill resumen this in english, basically i lost the demand, they came very prepotent saying they dont care of me or any other customer, and that there will not any negociation.

They arguments was that this "sites" (He didnt mention ports or apps) could not be free, so they decided to block em. I told him that as my contract was before this blocking, i had the right to decide not on this service changes, so i had the right to cancel my contract without paying cancelation fee. They anyway rejected my offer.

How ever, as they did never mention the changes to anyone, they were subjects of an infraction, cuz in mexican laws theres one that says that its mandatory to tell the people by at least 1 way. (Internet, Tv, prints, etc)

That helped me to make a "negociation". I asked him to let me change to the cheapest plan, he agreed but charging me $2,800 pesos (250usd), i told him to consider i was his customer and had other lines, he accpeted only by 1800 (150usd).

So what is supposed to do, is to demand them over Cofetel, since they are the institution that allow their contract to be authoriced. Maybe them can ask for more, i just placed mine there.

Spanish:
Les anexo mi resolución ante la demanda impuesta contra Telcel (operador movil de Mexico).

Pues tecnicamente por así decirlo, perdi.

El representante de telcel llegó muy prepotente sin intención alguna de negociar, el llego diciendo básicamente que no le interesaba y que no habría negociación y que podía hacerle como quisiera y subir la demanda a otro rollo. Jamas tomo en cuenta o le importo que yo era su cliente, y no solo de esa linea sino de otras 2 que le dan 3,000 mensuales desde hace 8 años.

Parte de sus argumentos eran que "Telcel no puede garantizar que estas paginas sean gratis, por lo tanto por politica se bloquearon" Mencione y explique que eso fue despues de mi contrato y que ademas no me avisaron. Y que ademas no me importa y yo creo que a nadie, que sea gratis o no, es un argumento estupido, pero como tenian que decir algo, pues se fueron por la orillita para segun ellos que no nos demos cuenta, pero hasta la abogada de la profeco se reia y decia que eso no arreglaba nada.

Fue lo único de lo que me pude agarrar, como no avisaron y obviamente no tienen el aviso, se hacen acredores a una multa aunque respecto a mi caso no ocurre ningun cambio, pero la posibilidad de pagar esa multa me ayudo a que medio me escuchara, y llegamos al acuerdo de que como ya no me sirve el plan me dejara cambiar al mas barato ($189 mixto). Aun asi el hijo de perra me queria cobrar 2800 por el cambio. Total termino en 1800, despues de hablar horas y casi rogarle.

Asi que lo demande, y termine pagando 1800 y para colmo sin poder cancelar, asi que tendre que pagar 189 mensuales por 6 meses mas.

Por lo que te sugiero, si vas a demandar tambien con la profeco, quejate de todo, pero sobre todo de que nunca te avisaron y que no te dieron la legal y mencionada oportunidad en su contrato, de poder recindir por ese cambio de condiciones del servicio. Con esto, va a venir a fregarte, pero con la amenaza de la multa podrian llegar a un arreglo.

Otro punto importante por mencionar, es que argumentaba que Profeco no "rige" a telcel, sino la Cofetel, que es quien otorgó el permiso del contrato. Por lo que al mismo tiempo demanda por medio de Cofetel, yo ya levante la mia.

Sugeriria hacerlo en ambas instituciones al mismo tiempo, ya que hay que presionar a Telcel.
20th July 2009, 04:38 PM |#11  
Junior Member

More
Thumbs up Telcel Thiefs
Quote:

English:
Ill resumen this in english, basically i lost the demand, they came very prepotent saying they dont care of me or any other customer, and that there will not any negociation.

They arguments was that this "sites" (He didnt mention ports or apps) could not be free, so they decided to block em. I told him that as my contract was before this blocking, i had the right to decide not on this service changes, so i had the right to cancel my contract without paying cancelation fee. They anyway rejected my offer.

How ever, as they did never mention the changes to anyone, they were subjects of an infraction, cuz in mexican laws theres one that says that its mandatory to tell the people by at least 1 way. (Internet, Tv, prints, etc)

That helped me to make a "negociation". I asked him to let me change to the cheapest plan, he agreed but charging me $2,800 pesos (250usd), i told him to consider i was his customer and had other lines, he accpeted only by 1800 (150usd).

So what is supposed to do, is to demand them over Cofetel, since they are the institution that allow their contract to be authoriced. Maybe them can ask for more, i just placed mine there.

Spanish:
Les anexo mi resolución ante la demanda impuesta contra Telcel (operador movil de Mexico).

Pues tecnicamente por así decirlo, perdi.

El representante de telcel llegó muy prepotente sin intención alguna de negociar, el llego diciendo básicamente que no le interesaba y que no habría negociación y que podía hacerle como quisiera y subir la demanda a otro rollo. Jamas tomo en cuenta o le importo que yo era su cliente, y no solo de esa linea sino de otras 2 que le dan 3,000 mensuales desde hace 8 años.

Parte de sus argumentos eran que "Telcel no puede garantizar que estas paginas sean gratis, por lo tanto por politica se bloquearon" Mencione y explique que eso fue despues de mi contrato y que ademas no me avisaron. Y que ademas no me importa y yo creo que a nadie, que sea gratis o no, es un argumento estupido, pero como tenian que decir algo, pues se fueron por la orillita para segun ellos que no nos demos cuenta, pero hasta la abogada de la profeco se reia y decia que eso no arreglaba nada.

Fue lo único de lo que me pude agarrar, como no avisaron y obviamente no tienen el aviso, se hacen acredores a una multa aunque respecto a mi caso no ocurre ningun cambio, pero la posibilidad de pagar esa multa me ayudo a que medio me escuchara, y llegamos al acuerdo de que como ya no me sirve el plan me dejara cambiar al mas barato ($189 mixto). Aun asi el hijo de perra me queria cobrar 2800 por el cambio. Total termino en 1800, despues de hablar horas y casi rogarle.

Asi que lo demande, y termine pagando 1800 y para colmo sin poder cancelar, asi que tendre que pagar 189 mensuales por 6 meses mas.

Por lo que te sugiero, si vas a demandar tambien con la profeco, quejate de todo, pero sobre todo de que nunca te avisaron y que no te dieron la legal y mencionada oportunidad en su contrato, de poder recindir por ese cambio de condiciones del servicio. Con esto, va a venir a fregarte, pero con la amenaza de la multa podrian llegar a un arreglo.

Otro punto importante por mencionar, es que argumentaba que Profeco no "rige" a telcel, sino la Cofetel, que es quien otorgó el permiso del contrato. Por lo que al mismo tiempo demanda por medio de Cofetel, yo ya levante la mia.

Sugeriria hacerlo en ambas instituciones al mismo tiempo, ya que hay que presionar a Telcel.

Hi Victor. It's very sad to know you're living this. I think this is one of the main reasons Carlos Slim is one of the richest people on earth. If you need help with the sue process you're starting, i'd be glad to join your efforts.

One question, how cheap is to skype the mexican cell users against the telcel regular rates? (and using WiFi?) Is it a good option? I could try North region of Mexico and let you know my thoughts..

Best regards
Post Reply Subscribe to Thread

Tags
bloquea, mexico, skype, telcel, xperia

Guest Quick Reply (no urls or BBcode)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes