20/01/2013 Jar of Beans - Android Emulator Portable x86 [DISCONTINUED]

Status
Not open for further replies.
Search This thread

next galaxy

Senior Member
Apr 29, 2012
129
86
Modena
Is compatible with windows 7?

Yes and work great ;)

@unrealmanu:
Eng: 1) there is a bug with resolution of 1024x600, a part of the navbar is white o_O
2) link2sd not unistall system app, what app i can use?
3) when i attend 1 minute and the screen go to the lock screen, for unlock i must press the home button and then do the classic swipe... Why? Is a bug?

It: 1) c'è un bug con la risoluzione 1024x600, ovvero una parte della navbar (quella dei soft keys) é bianca o_O
2) link2SD non disinstalla app di sistema, quale altra app posso usare?
3) quando aspetto un minuto e lo schermo va nella schermata di sblocco, per fare lo swipe del lucchetto devo perforza premere il tasto home col mouse e poi riesco a fare lo swipe, sennò non ci riesco. É un bug?
4) es gestore file (lo uso già da mesi nel mio telefono) non mi fa spuntare la casella "sfoglia come root": superuser da i permessi ma poi es dice ke non si può in questo telefono... Perché? A te riesce?

Inviato dal mio GT-S5570 con Tapatalk 2

unrealmanu

Senior Member
Nov 5, 2009
230
511
30
Pesaro
www.lafiera.it
Yes and work great ;)

@unrealmanu:
Eng: 1) there is a bug with resolution of 1024x600, a part of the navbar is white o_O
2) link2sd not unistall system app, what app i can use?
3) when i attend 1 minute and the screen go to the lock screen, for unlock i must press the home button and then do the classic swipe... Why? Is a bug?

It: 1) c'è un bug con la risoluzione 1024x600, ovvero una parte della navbar (quella dei soft keys) é bianca o_O
2) link2SD non disinstalla app di sistema, quale altra app posso usare?
3) quando aspetto un minuto e lo schermo va nella schermata di sblocco, per fare lo swipe del lucchetto devo perforza premere il tasto home col mouse e poi riesco a fare lo swipe, sennò non ci riesco. É un bug?
4) es gestore file (lo uso già da mesi nel mio telefono) non mi fa spuntare la casella "sfoglia come root": superuser da i permessi ma poi es dice ke non si può in questo telefono... Perché? A te riesce?

1) lo avevo notato, correggero, è che mi scordo sempre di farlo XD
2)per eliminare app dal sistema usa root browser e vai nella cartella: \system\app\ e cancella gli apk a mano
3) dipende da android xke si comporta come un vero tablet, sarebbe la modalità "standby", istalla caffeine e non si spegnerà mai + XD
4)stesso problema, uso "es" solo per la condivisione dati via lan, altrimenti root browser lite

1) I had noticed, proofread, is that I always forget to do it XD
2) to eliminate from the system app using root browser and go to the folder: \ system \ app \ and delete the apk hand
3) depends on Android xke behaves like a tablet, it would be the "standby" mode, installs and caffeine will never fade + XD
4) the same problem, use "es" only for sharing data via LAN, or root browser lite

next galaxy

Senior Member
Apr 29, 2012
129
86
Modena
1) lo avevo notato, correggero, è che mi scordo sempre di farlo XD
2)per eliminare app dal sistema usa root browser e vai nella cartella: \system\app\ e cancella gli apk a mano
3) dipende da android xke si comporta come un vero tablet, sarebbe la modalità "standby", istalla caffeine e non si spegnerà mai + XD
4)stesso problema, uso "es" solo per la condivisione dati via lan, altrimenti root browser lite

1) I had noticed, proofread, is that I always forget to do it XD
2) to eliminate from the system app using root browser and go to the folder: \ system \ app \ and delete the apk hand
3) depends on Android xke behaves like a tablet, it would be the "standby" mode, installs and caffeine will never fade + XD
4) the same problem, use "es" only for sharing data via LAN, or root browser lite

It:
1) bene! Ma si possono abbinare i 3 soft keys con dei tasti fisici della tastiera?
2) e le lib?
3) ho capito, é come quando lo schermo diventa nero e bisogna riaccenderlo giusto?
4) ok :)
Eng:
1)good!
2) and the lib?
3) i have understand
4) ok :(

Last edited:

unrealmanu

Senior Member
Nov 5, 2009
230
511
30
Pesaro
www.lafiera.it
It:
1) bene! Ma si possono abbinare i 3 soft keys con dei tasti fisici della tastiera?
2) e le lib?
3) ho capito, é come quando lo schermo diventa nero e bisogna riaccenderlo giusto?
Eng:
1)good!
2) and the lib?
3) i have understand

ita:
1)si possono abbinare a dei tasti android o della tastiera, ma ci sono dei limiti teorici
2)per le lib idem, solo che ad ogni riavvio poi ti torna tutto standard, usa yaffey (è un programma free per win7) per delle modifiche a win 7
3)proprio cosi, si potrebbe risolvere dalla rom di android eliminando il blocca scherma e mettendo un tiemout permanentemente disattivo
4)mi spiace
eng:
1) can be combined with the Android buttons or the keyboard, but there are theoretical limits
2) to the lib same, except that each time you reboot then you go all standards, use yaffey (it is a free program for win7) for changes in win 7
3) just so, could be solved by removing the blocks rom Android fencing and putting a tiemout permanently disabled
4) I'm sorry

next galaxy

Senior Member
Apr 29, 2012
129
86
Modena
ita:
1)si possono abbinare a dei tasti android o della tastiera, ma ci sono dei limiti teorici
2)per le lib idem, solo che ad ogni riavvio poi ti torna tutto standard, usa yaffey (è un programma free per win7) per delle modifiche a win 7
3)proprio cosi, si potrebbe risolvere dalla rom di android eliminando il blocca scherma e mettendo un tiemout permanentemente disattivo
4)mi spiace
eng:
1) can be combined with the Android buttons or the keyboard, but there are theoretical limits
2) to the lib same, except that each time you reboot then you go all standards, use yaffey (it is a free program for win7) for changes in win 7
3) just so, could be solved by removing the blocks rom Android fencing and putting a tiemout permanently disabled
4) I'm sorry
It:
1) se io volessi abbinare il tasto "invio" della tastiera fisica a home si potrebbe quindi?
2) perché torna tutto normale al riavvio? Come mi potrebbe tornare utile yaffey?

unrealmanu

Senior Member
Nov 5, 2009
230
511
30
Pesaro
www.lafiera.it
It:
1) se io volessi abbinare il tasto "invio" della tastiera fisica a home si potrebbe quindi?
2) perché torna tutto normale al riavvio? Come mi potrebbe tornare utile yaffey?

1)in teoria secondo google si può fare, non ci ho provato, ma essendo che si potrebbe avere tutta la tastiera fisica emulata anche via skin, penso che il comando "invio" ci sia
2)torna tutto standard per motivi di sicurezza, se si fa un disastro sul system.img almeno al riavvio torna normale, con yaffay le modifiche sono permanenti, lo uso per impacchettare al volo le nuove rom (nella prossima c'è il supporto "adobe flash")

• Like
Reactions: next galaxy

next galaxy

Senior Member
Apr 29, 2012
129
86
Modena
1)in teoria secondo google si può fare, non ci ho provato, ma essendo che si potrebbe avere tutta la tastiera fisica emulata anche via skin, penso che il comando "invio" ci sia
2)torna tutto standard per motivi di sicurezza, se si fa un disastro sul system.img almeno al riavvio torna normale, con yaffay le modifiche sono permanenti, lo uso per impacchettare al volo le nuove rom (nella prossima c'è il supporto "adobe flash")

It:
Senti... Riusciresti a postarmi un link sicuro (anke in pm) di yaffey?
Ottima la cosa del flash player ;)
Eng:
You can post me a link valid and secure of yaffey (via pm if You want)?
Good nice of the flash player :)

dragontology

Senior Member
Dec 29, 2010
1,494
498
North Carolina
Tried 4.7.1... Long press does not seem to work. Couldn't remove the Nova import buttons, couldn't add analog clock.

Any plans to support AMD? Not all of us are rich. ;) I mean I could get a pair of Nexus 7's for what it would cost me to go Intel. Yet, I can run Skyrim on Ultra with what I've got. If Intel's sponsoring the project or something, that's cool, otherwise, one processor can do much of what another can.

unrealmanu

Senior Member
Nov 5, 2009
230
511
30
Pesaro
www.lafiera.it
Tried 4.7.1... Long press does not seem to work. Couldn't remove the Nova import buttons, couldn't add analog clock.

Any plans to support AMD? Not all of us are rich. ;) I mean I could get a pair of Nexus 7's for what it would cost me to go Intel. Yet, I can run Skyrim on Ultra with what I've got. If Intel's sponsoring the project or something, that's cool, otherwise, one processor can do much of what another can.

There are no sponsors, just that amd has not made ​​any type of open source package for hardware acceleration emulator Android SDK ... nova work correctly with the theory accelerezione hardware and GPU on.

I checked again and you can remove the widget and enter the initial analog clock in version 4.7.1

on hardware not compatible, is likely to give you problems

ratatattata

Senior Member
Sep 13, 2012
60
18
Samsung Galaxy S9+
The emulator is really laggy if it even starts. Any idea to reduce lag?
My computer:
Dell Inc. Latitude E6320
4,00 GB RAM
32-bit OS, said to support 64-bit programs
Intel i3-2310M CPU @ 2.10GHz

Great work, please fix this :D

shaunyx

Member
Oct 16, 2012
13
1
not working

It's not working in my pc "Jar of Beans 4.7.2 HOUDINI + FLASH PLAYER + DEODEX + BACKUP MY APP ON PC" i have i3-2100 windows 7 64 bot and 8gb ram.

shaunyx

Member
Oct 16, 2012
13
1
when i hit the "start android default" nothing happens. already installed haxm:crying:

oooppps sorry sir, it's working now. I did't know that it shouldn't be extracted. but i have a problem again, when im putting a number for the sd card size it said that error sd card not exist

Last edited:

DirkStorck

Senior Member
Sep 5, 2009
3,692
813
Can't wait to try the new version. Have to wait till weekend cause I can't get the graphic driver running on my Dell 630
laptop :(

Last edited:

unrealmanu

Senior Member
Nov 5, 2009
230
511
30
Pesaro
www.lafiera.it
when i hit the "start android default" nothing happens. already installed haxm:crying:

oooppps sorry sir, it's working now. I did't know that it shouldn't be extracted. but i have a problem again, when im putting a number for the sd card size it said that error sd card not exist

checks that the path to the folder of jar of beans there are no characters in languages ​​other than English qwerty standard.

then try to restart the program and creates a new sd card, do not enter letters only numbers (remember that the measures are in MB)

Status
Not open for further replies.

Top Liked Posts

• There are no posts matching your filters.
  • 399
    --------------------------------------------------------------------------
    Jar of Beans - Android Jelly Beans (4.1.1) Emulator - PORTABLE for Windows + PLAYSTORE + PLAY MUSIC + ARM COMPATIBILITY APP (with LIBHOUDINI XOLO)+ ROOT + Busybox + FLASH PLAYER + DEODEX + BACKUP MY APP + CHECK HAXM + DRIVER + Physical Drive FAT32/NTFS + CUSTOM KERNEL and more...
    Mod edit: Download link removed

thanks to the continuous assaults related to advertising, which with a little care you can not install because the installation optional, I stopped the project.
    I was at the end of the version with Android 4.2.2 (not online)

if one day take up the project will be informed.

Thanks to people who are not Enlarged to tick boxes and press buttons to not install the publicity, the only source of revenue for the project ... it was reported the page on google code and closed.

a thanks is appreciated

jarofbeansantutu3.jpg

armwork.png

Over 23.000 points on antutu (version beta 4.6.3)
    Over 70.000 download (from old repository on rapidshare,
    download the latest from google code not have been dropped for reasons of space, I added in the Annexes to the old download from rapidshare ... the total amounts to more than 70,000
    )(version beta 1/2/3)

you what you would like?

FOUND IN THE JAR
    NEW default Kernel Intel android-goldfish-2.6.29 with SFS/NTFS/FUSE/CIFS
    Support Physical disk/usb storage FAT32
    Support Physical disk/usb storage NTFS (max 128gb for partitions with "Paragon Mounter" - not included app)
    Removed google search (QuickSearch.apk)
    systam\app removed file odex (deodex)
    framework removed file odex (deodex)
    Flash player 11
    Backup my App on PC
    Libhoudini (for ARM application compatibility - EXPERIMENTAL (not correct working))
    DALVIK PATCH ported from ANDROVM (For libhoudini start, dev on work ;) , not stable for now)
    Increased stability on the emulator libhoudini
    Optimized basic configuration of the emulator
    Check driver HAXM
    RAM control before Start Emulator (Reviewed)
    System Partition max size = 2gb
    Userdata Partition max size = 2gb
    custom sd card size

Jelly Bean 4.1.1
    Play Store 3.10.10
    Google Play Music
    Es File Manager (for shared folder and more)
    Nova Launcher
    Superuser + SU (x86)(integrated) FULL WORKING ROOT
    Busybox Free (working) (integrated)
    Gallery 4.2 (integrated)
    Gmail 4.2 (integrated)
    MX player (preinstalled)
    MX player codec x86 (preinstalled)
    Adnroid Terminal Emulator (integrated)

(webcam support default enabled
    hw.camera.back = webcam0
    hw.camera.front = webcam0)

Removed Api Demos & Gesture Builder
    Custom Boot Animation (NEXUS)

Multi USER custom setting,data & sdcard

Assisted LAUNCH of Emulation (added skip button)
    NEW Assisted set temp Permission and Install APK

REQUIRED: Supported HAXM acceleration
    driver included in folder:
    extras\intel

Support GPU accelleration

CUSTOM DNS (or PRESET, PUBLIC DNS)
    System, data, sdcard (temp) write and read permission
    Improved Stability of ADB and CMD auto control
    Push File
    Your Local IP Viewer

Custom size of RAM memory (min 128 mb/ 846mb MAX)

auto task killer for cmd e adb

Resolution:
    ->WVGA800
    ->WVGA854
    ->WXGA720
    ->HVGA
    ->QVGA
    ->WQVGA400
    ->WQVGA432
    ->WSVGA
    ->WXGA800
    ->WXGA800-7in
    -Nexus7

HBehrens for Nexus-One & Nexus S skin

Customized for Jar of Beans:
    800x480 (portait compatibile)
    1024x600 (portait compatibile)
    1280x768 (portait compatibile)
    1400x900 (portait compatibile)
    1920x1080 ;) (portait compatibile)

CUSTOM DPI

FULL SCREEN Supported
    ADB page, Custom Setting, changelog page and more more more...

BUGS - [problem with windows XP,VISTA or 8? (not tested), only win 7 tested for now]
    AMD PROCESSOR = NO HAXM ACCELERATION
    problems with some ati cards, not all, only some
    random collapse of the Internet
    No usb support
    No battery support
    By default only emulated camera
    Test compatibility with arm
    other ???

OTHER
    To share folders used "ES File Manager", enter in the network folders on your IP address and you can access your shared folders in LAN
    or use SMB/CIFS module
    or load youd NTFS hdd on emulator

FOR VIDEO: USE "MX PLAYER" (with MX player codec x86) and play with ES File Manager (from shared folder for example), DIVX, MKV,Mp3 and other not tested

Jar of Beans If you liked and want to offer me a breakfast use the "donate"
    15
    in the future

up for update
    8
    UPDATE

up to update
    8
    Jar of beans offine installer 4.8.2

Sorry I did not say anything I said forget it erases the hard drive, as if he had said nothing.
    I was just trying to say I want to test your portable version 4.1.1
    Thanks for the reply and sorry for my bad English

Hi this is a link to the jar of beans version 4.8.2 containing android 4.1.1 jellybean it is a total offline 7zip execusion setup with totally no advertisment and so on (Adware,Maleware and Viruses) just click and choose where to extract the portable emaluator and enjoy.......also a bonus of the Intel Haxem,and a guide that i have compiled

Link - https://drive.google.com/folderview?id=0BxKzTODvot0bYnZ2VFBGejhFRDQ&usp=sharing

A little thanks will help please press the thanks button.....:cool:
    7
    Virtual sdcard support now!

up to update