Question Nubia Red Magic 6: number notification on apps, help.

Search This thread

_Erika_

New member
Sep 13, 2021
3
0
hello everyone, I ask for your help. first of all I apologize for my english, i use translator.
my device is in assistance, because the notification numbers do not appear on the icons of: whatsapp, facebook, telegram, Gmail etc .... the technician says it is normal, but I know it is wrong because another person with RM6 has notifications on those apps. the technician asks me for photos of the phone (no screenshot) to see the notification numbers on those apps.
now:
1) can you post photos of your RM6 with notification on those icons of those apps?
2) also wants to know the OS.

thanks for those who help me

Bruno_Br

New member
Sep 15, 2021
2
0
Olá, espero poder te ajudar, faça o seguinte: 1- Escolha um Launcher (eu uso Microsoft, mas acho que funciona com outros) 2 - vá até as configurações nas informações do aplicativo. 3 - vá para os 3 pontos no canto superior direito. 4 - selecione (configurações de aplicativo padrão) e, em seguida, selecione área de trabalho. 5 - Escolha o Launcher que você baixou e pronto. Agora, se você definir sua predefinição no seu Launcher, tudo funcionará bem, porque você usou a maneira correta para o telefone usar o seu launcher como principal.

_Erika_

New member
Sep 13, 2021
3
0
Olá, espero poder te ajudar, faça o seguinte: 1- Escolha um Launcher (eu uso Microsoft, mas acho que funciona com outros) 2 - vá até as configurações nas informações do aplicativo. 3 - vá para os 3 pontos no canto superior direito. 4 - selecione (configurações de aplicativo padrão) e, em seguida, selecione área de trabalho. 5 - Escolha o Launcher que você baixou e pronto. Agora, se você definir sua predefinição no seu Launcher, tudo funcionará bem, porque você usou a maneira correta para o telefone usar o seu launcher como principal.
Thanks for the suggestion, you are very kind, if when you come back from the service center they have not solved the problem, I will definitely do as you suggested. 🤩😚

manhdoan1601

Member
Jan 10, 2012
9
0
scam alert

Attachments

• 2022_01_07_09_54_IMG_8684.JPG
    2022_01_07_09_54_IMG_8684.JPG
    2.3 MB · Views: 6