OnePlus 8T Global ROM

vijayroyt

Senior Member
Nov 26, 2011
124
21
38
I flashed the EU (BA version 11.0.6.9) and still see the crappy Login with OnePlus account (Red Cable Pro nonsense) and thought it was to do with Indian devices. So, flashing EU is not getting rid of it? Do you see it as well?

Bummer!
Yup. Run these adb commands to remove all the bloat:


Red Cable Club in settings :
adb shell cmd package install-existing com.oneplus.membership
Cloud Services: adb shell cmd package install-existing com.heytap.cloud Work-life balance: adb shell cmd package install-existing com.oneplus.opwlb
 

RainGater

Senior Member
Aug 5, 2013
1,123
683
143
Yup. Run these adb commands to remove all the bloat:


Red Cable Club in settings :
adb shell cmd package install-existing com.oneplus.membership
Cloud Services: adb shell cmd package install-existing com.heytap.cloud Work-life balance: adb shell cmd package install-existing com.oneplus.opwlb
D:\Downloads\Droid\OnePlus>adb shell cmd package install-existing com.oneplus.membership
Package com.oneplus.membership installed for user: 0

D:\Downloads\Droid\OnePlus>adb shell cmd package install-existing com.heytap.cloud
android.content.pm.PackageManager$NameNotFoundException: Package com.heytap.cloud doesn't exist

D:\Downloads\Droid\OnePlus>adb shell cmd package install-existing com.oneplus.opwlb
android.content.pm.PackageManager$NameNotFoundException: Package com.oneplus.opwlb doesn't exist

But, I still see the Red Cable Pro in settings. How to get rid of that? I hated that Red Cable Pro crap and thought flashing EU will get rid of it but doesn't look that way. Sick!
 

vijayroyt

Senior Member
Nov 26, 2011
124
21
38
D:\Downloads\Droid\OnePlus>adb shell cmd package install-existing com.oneplus.membership
Package com.oneplus.membership installed for user: 0

D:\Downloads\Droid\OnePlus>adb shell cmd package install-existing com.heytap.cloud
android.content.pm.PackageManager$NameNotFoundException: Package com.heytap.cloud doesn't exist

D:\Downloads\Droid\OnePlus>adb shell cmd package install-existing com.oneplus.opwlb
android.content.pm.PackageManager$NameNotFoundException: Package com.oneplus.opwlb doesn't exist

But, I still see the Red Cable Pro in settings. How to get rid of that? I hated that Red Cable Pro crap and thought flashing EU will get rid of it but doesn't look that way. Sick!
I got it removed running the first command. Weird, that it's saying it's not installed for you
 

RainGater

Senior Member
Aug 5, 2013
1,123
683
143
I got it removed running the first command. Weird, that it's saying it's not installed for you
Can you post a screenshot of your settings top section? Is there a big gap between the search icon and the next list item?

Btw, the command "cmd package install-existing" installs the package and won't remove it. If you need to remove it, you have to run this:

adb shell pm uninstall --user 0 com.oneplus.membership
 

vijayroyt

Senior Member
Nov 26, 2011
124
21
38
Can you post a screenshot of your settings top section? Is there a big gap between the search icon and the next list item?

Btw, the command "cmd package install-existing" installs the package and won't remove it. If you need to remove it, you have to run this:

adb shell pm uninstall --user 0 com.oneplus.membership
Ohh damn! Dumb... I didn't realize that I copied the wrong commands. That's exactly what you need to do!
 

vijayroyt

Senior Member
Nov 26, 2011
124
21
38
Here are the corrected commands:

Red Cable Club in settings :
adb shell pm uninstall --user 0 com.oneplus.membership

Cloud Services :
adb shell pm uninstall --user 0 com.heytap.cloud

Work-life balance:
adb shell pm uninstall --user 0 com.oneplus.opwlb
 

RainGater

Senior Member
Aug 5, 2013
1,123
683
143
Thanks and I see that you have a big gap between the search icon and the next item, which is ugly but at least the Red Cable Club is removed. That's good news!
 

RainGater

Senior Member
Aug 5, 2013
1,123
683
143
This is a screenshot from YouTube. Looks similar to mine!
Yes, that looks similar. Is that an EU or NA model 8T? If it's one of those models, then i guess that's how it's designed and lots and lots of unnecessary white space. LOL.

They could just have the search icon at the right end of the Settings section. Ah well, gotta live with it. :)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vijayroyt