I still haven't found the complete rom to download, just an update, so I asked for the linkSim, estou usando uma ROM india do oneplus 9RT. Oneplus solo fornece complementos incrementais, sem hoje a ROM.
I still haven't found the complete rom to download, just an update, so I asked for the linkSim, estou usando uma ROM india do oneplus 9RT. Oneplus solo fornece complementos incrementais, sem hoje a ROM.
True same here we didn't find any full ROM in our country too.I still haven't found the complete rom to download, just an update, so I asked for the link
Bem, usar o oneplus usando color os e até a versão chinesa é complicadoVerdade mesmo aqui não encontramos nenhuma ROM completa em nosso país também.
Espere hasta que alguien desarrolle una ROM para la comunidad oneplus 9RT.Bem, usar o oneplus usando color os e até a versão chinesa é complicado
É o jeito esperarEspere hasta que alguien desarrolle una ROM para la comunidad oneplus 9RT.
It is a first half of answer. OnePlus had different roms for China and for all other world previously too (HydrogenOS and OxygenOS respectively). Chinese ROM doesn't contain Google apps, because Google is blocked in China. Instead of Google services it contains chinese replacements. In other aspects Hydrogen and Oxygen were similar.I don't understand why Oneplus releases different variations for their ROMs in different countries. Is it because of government regulations?
Eu estou no mesmo barco amigo.É uma primeira metade da resposta. OnePlus tinha roms diferentes para a China e para todos os outros mundos anteriormente (HydrogenOS e OxygenOS, respectivamente). A ROM chinesa não contém aplicativos do Google porque o Google está bloqueado na China. Em vez de serviços do Google, ele contém substituições chinesas. Em outros aspectos, o hidrogênio eo oxigênio foram semelhantes.
A segunda metade da resposta é uma transformação atual do OnePlus. Basicamente funde a marca Oppo, foram anunciados planos para fundir o ColorOS da Oppo com o Oxygen e introduzem um novo sistema operacional para ambas as marcas. Mas, no estágio atual, apenas a versão chinesa (HydrogenOS) mudou completamente para o ColorOS. Esses dois sistemas operacionais são muito diferentes e não tanto quanto anteriormente. Para a versão chinesa 9RT (com ColorOS) lançado há 3 meses, mas a versão indiana com OxygenOS acaba de ser lançado. É falta de ROMs disponíveis a partir de agora. Comprei a versão chinesa do telefone no Aliexpress e estou esperando a possibilidade de mudar o ColorOS para o OxygenOS.
Este procedimento funciona para a versão chinesa do oneplus RT? cso eu faço, já existe uma rom global que eu possa instalar?Eu não serei responsável por quaisquer problemas relacionados ao seu telefone. Por favor, pesquise com cuidado e pense antes de fazê-lo.
Obrigado a você @HELLBOY017 e @abhinavgupta371 Arquivos compartilhados
Para desbloquear o bootloader, aqui estão os passos:
1. Habilite as opções do desenvolvedor acessando as configurações Sobre o telefone e, em seguida, continue tocando no número da compilação até que um diálogo apareça dizendo que as opções do desenvolvedor estão habilitadas/desbloqueadas/ligadas.
2. Vá para as opções do desenvolvedor em: Configurações - Sistema - Opções do desenvolvedor
3. Habilite o desbloqueio OEM.
4. Ative a depuração USB.
5. Conecte seu celular ao PC.
6. Verifique se o adb está funcionando, comando "adb devices"
- Verifique novamente o desbloqueio OEM do item nas opções do desenvolvedor
7. se estiver funcionando, execute cmd "adb reboot bootloader"
8. se não estiver funcionando, verifique os drivers adb.
9. se o passo 7 for bem sucedido, você deve estar no modo fastboot.
10. Verifique se o fastboot detecta nosso dispositivo dando cmd "fastboot devices"
11. se estiver funcionando, está na hora. Dê cmd "fastboot flashing unlock"
12. Se não funcionar, verifique os drivers de inicialização rápida.
13. Se a etapa 10 for bem-sucedida, você receberá uma tela de desbloqueio no celular, navegue com as teclas de volume e o botão liga / desliga para aceitar. Escolha: Sim, desbloqueie a opção do carregador de inicialização. Isso irá formatar e desbloquear seu telefone.
Extraia e execute o arquivo flash-all.bat
op9rt_oos_fastboot-rom.zip
drive.google.com
yes sir i made it on my 9rt bought from chinaEste procedimento funciona para a versão chinesa do oneplus RT? cso eu faço, já existe uma rom global que eu possa instalar?
o telefone reinicia no modo fastboot, mas depois disso, quando digito fastboot devices, ele não reconhece o dispositivosim senhor eu fiz isso no meu 9rt comprado da china
Essa rom da índia
Bạn đã mở khóa thành công bộ nạp khởi động chưa?điện thoại khởi động lại ở chế độ khởi động nhanh nhưng sau đó khi tôi nhập thiết bị khởi động nhanh, nó không nhận ra thiết bị
Does this erase everything?
I will not be responsible for any problems related to your phone. Please research carefully and think before you do it.
Thanks to you @HELLBOY017 and @abhinavgupta371 Shared files
To unlock bootloader here are the steps:
1. Enable Developer options by going to settings About Phone and then keep tapping build number until a dialogue comes saying developer options are enabled/unlocked/on.
2. Go to Developer options by: Settings - System - Developer options
3. Enable OEM unlocking.
4. Enable USB debugging.
5. Connect your mobile to pc.
6. Check if adb is working, command "adb devices"
- Check the item OEM unlocking in developer options again
7. if working run cmd "adb reboot bootloader"
8. if not working check adb drivers.
9. if step 7 is success, you should be in fastboot mode.
10. Check if fastboot detects our device by giving cmd "fastboot devices"
11. if working, it's time. Give cmd "fastboot flashing unlock"
12. if not working check fastboot drivers.
13. if step 10 is success,You will get a unlocking screen in mobile, navigate with volume keys and power button to accept. Choose: Yes, unlock bootloader option. This will format and unlock your phone.
Extract and run flash-all.bat file
op9rt_oos_fastboot-rom.zip
drive.google.com
How did you get volte to work on coloros? It wouldn't work for me, nor did 5GI flashed this into my china version 9rt and everyhing looks fine but volte doesn't work anymore.
i am in japan and the volte works for me by default when i was using coloros.How did you get volte to work on coloros? It wouldn't work for me, nor did 5G
Maybe you can modify the .bat file to flash coloros.i am in japan and the volte works for me by default when i was using coloros.
i am trying to find a way to get my 9rt back to coloros now...
It is a first half of answer. OnePlus had different roms for China and for all other world previously too (HydrogenOS and OxygenOS respectively). Chinese ROM doesn't contain Google apps, because Google is blocked in China. Instead of Google services it contains chinese replacements. In other aspects Hydrogen and Oxygen were similar.I don't understand why Oneplus releases different variations for their ROMs in different countries. Is it because of government regulations?
Well, 9R doesn't have so much options to migrate as global verions. I think we should look on 9R that is also only for China and India.
I think it will be available later, when there will be updates. As of now we only one week after release in India and there is no major updates.
No. It is different devices, it may be similar by some specs, but there are differences in things like camera, modem and so on. Basically you should use roms for 9 to flash 9 and roms for 9RT to flash 9RT.And what’s also bothering me, could I flash the original OP9 Global ROM because the Hardware is almost identical to the 9RT?