[ROM|ITA-WWE|6.5.5][23549][18-03-10]9600xt_B.A.1.51 with\without HTC SENSE 2.1

Search This thread

9600xt

Senior Member
Aug 27, 2008
619
59
Turin
Rom description:
This rom has a wm6.5 native kernel, it's based on the latest official rom, it is fully translated in ITALIAN language. It's with Titanium only, or Manila (HTC Sense 2.1) + Titanium. In my opinion it's stable, more stable than many other rom's that you can find on xda.....

So if i made you curious, you have only to try it and post your opinion and your sudgestion here.​

Release History:
Relese 1.00 is based on latest W.M. build 28005 COM8 branch.
Relese 1.01 is based on latest W.M. build 23511 COM3 branch.
Relese 1.21 based on latest W.M. 28009 COM8.
Relese 1.22 based on latest W.M. 28011 COM8 FAST, completely new rom!!!
Relese 1.30 based on latest W.M. 28011 COM8 ULTRA FAST, sms reply\send buttons bug resolved and much more
Relese 1.31 based on latest W.M. 28014 COM8
Relese 1.42 based on latest W.M. 28014 COM8 ANOTHER NEW ROM, EVEN MORE ULTRA FAST, LESS BUGS ;)
Relese 1.47 based on W.M. 28014 THIS BUILD HAS NOT PHONECANVAS CALLER ID BUG
Relese 1.51 based on W.M. 23549 THIS BUILD HAS NOT PHONECANVAS CALLER ID BUG, BIG IMPROVEMENTS IN WWE EDITION ;)

DOWNLOAD LINKs:

Roms builded after my diamond was dead:

Some addon:

Known bugs (latest version):
  • no one as i know.

Some other sudgestion:

|!!!| PLEASE PAY ATTENTION |!!!|

Use this mtty procedure BEFORE flash my rom, in this way you will avoid many strange problems:
If you have problems using MTTY, and finding usb connection read entirely thread here:

Some screenshots:
sshot001.jpg
sshot002.jpg
sshot003.jpg

sshot005.jpg
sshot006.jpg

home.jpg
mail.jpg
calendar.jpg

dial.jpg
sms.jpg

tanks to matrix77 for manila screenshots

Download statistics:

1.42 build 28014
ITA: 795
WWE: 1903

1.43 build 28205
ITA: 137
WWE: 178

Updated 03/02/2010
Please note that with less than 0.10€ (about an sms cost) for each download i will be able to replace my diamond....

Received Donation:

Ada70
WiLdBoYz90
Th€@n
onisto
pix
* someone that i could not identify
karlis62
-------------
Grand total: 38 €

P.S. If i forgot someone please send me a private message with your PayPal account name and your donation ammount.

Last edited:

light19furious

Senior Member
Jul 27, 2009
65
0
non funziona il tasto per fare il "reply" degli sms e neanche quello dopo x spedire gli sms.. gia questo bug è abbastanza pesante e ho dovuto riflashare ^^ altri bug non mi sembrano ci siano, impostazioni non è ancora tradotto.. cmq è una rom abbastanza veloce

9600xt

Senior Member
Aug 27, 2008
619
59
Turin
for me sms sending and foreward buttons are working perfectly, try to use mtty, often it will resolve some strange problems.... i have to traslate only a shortcut in the start menù, but i do not know from whot depends, i will try to do it in the future release if there will be...

guarda che a me gli sms li manda benissimo, senza alcun problema, i tasti funzionano tutti correttamente, prova ad usare mtty prima del flash, risolve molti problemi strani spesso!!! e di non tradotto c'è solo una parola, cioè il nome di un collegamento nel menù start, per l'appunto impostazioni, ma non riesco a capire da cosa dipenda....

Last edited:

zankoku84

Member
Oct 22, 2009
25
1
Salerno
9600xt, hai fatto un ottimo lavoro. Rom pulita e veloce, ma come ha detto light19, il tasto del reply neanche a me funziona. Ho notato in altre rom, che showcase è stato eliminato, dato che occupa memoria, potresti pensarci. Cmq dopo un soft-reset ho circa 50mb di RAM disponibile. Per ora la lascio, mi piace, se fai qualche accorgimento è meglio per tutti :D

google translate:

9600XT, you did a great job. Rom clean and fast, but as he said light19, the reply button not working for me. I noticed in other ROMs, which showcase has been eliminated, since it occupies memory, you might think. After a soft reset I have about 50mb of RAM available. For now I use it, I like it, if you do some trick is best for everyone: D

9600xt

Senior Member
Aug 27, 2008
619
59
Turin
è vero ho notato che il tasto inizia a non funzionare dopo qualche sms inviato, e dopo qualche altro ancora non va più nemmeno quello per inviarli, non me ne ero mai accorto perchè avevo provato ad inviarne solo pochi tra un flash e l'altro... comunque è possibile rispondere ed inviare comunque gli sms tenendo premuto il dito e facendo rispondi/invia però non è una cosa che dipende da me, è un problema della build 28005, quando ne sarà disponibile una nuova aggiornerò di certo.
per quanto riguarda showcase posso dire che l'ho messa solo perchè a volte è necessario, dato che queste nuove build toccando la X non chiudono il programma, ma è possibile disabilitarla tramite l'appostio link nel menù start, quando troverò qualcosa di migliore lo sostituirò, se avete suggerimenti scrivete!!!

it's true, i have noticed that after some sms the foreward and the send buttons will not work anymore, but it is possible to send sms anyway in other way, this problem does not depends from me, but from build 28005, when a new build will be out i will update the rom!! the showcase is in rom because sometimes it is usefull, but when i will find something that works better i will replace it!!

9600xt

Senior Member
Aug 27, 2008
619
59
Turin
sto preparando una release basata sulla build 23511, così vediamo se vanno via quei problemi dei tast degli sms, ed una versione inglese sarà presto pronta.

i'm cooking a new version based on 23511 build, so we can know if the sms button's releated problems will gone.. also a new wwe version is coming soon!!!

maxxxy

Senior Member
Sep 17, 2008
750
4
Milano
ciao intanto grazie credo che la proverò anch'io

senti hai già inserito la nuova tastiera di wm 6.5 ???

grazieee

9600xt

Senior Member
Aug 27, 2008
619
59
Turin
ciao intanto grazie credo che la proverò anch'io

senti hai già inserito la nuova tastiera di wm 6.5 ???

grazieee

la nuova tastiera di wm 6.5 non è un granchè, l'ho provata ma non mi piace molto, comunque allego il .cab così chi la vuole può installarla da se.

i don't like the new wm 6.5 keyboard, but i will upload the cab so, everyone can download and install it.

bigwell

New member
Mar 11, 2009
3
0
sto preparando una release basata sulla build 23511, così vediamo se vanno via quei problemi dei tast degli sms, ed una versione inglese sarà presto pronta.

i'm cooking a new version based on 23511 build, so we can know if the sms button's releated problems will gone.. also a new wwe version is coming soon!!!

Cool, thank you so much, waiting for wwe :)

9600xt

Senior Member
Aug 27, 2008
619
59
Turin
solo build diversa, e la taskbar che adesso è come negli screen...

only build is different, and taskbar now is like the screen