FORUMS
Remove All Ads from XDA

[APP][XPOSED][LP][MM] LockMod - Tweak your Lollipop+ lockscreen!

1,209 posts
Thanks Meter: 4,933

Post Reply Email Thread
23rd February 2016, 04:04 PM |#21  
JoeFCaputo113's Avatar
Senior Member
Flag New York
Thanks Meter: 2,867

Donate to Me
More
Quote:
Originally Posted by Galaxiez

I confirm it doesn't on TouchWiz.Only the dots turned smaller.

What phone/Android version do you have?! I was praying this module would work on my GS6 5.1.1
23rd February 2016, 04:14 PM |#22  
Galaxiez's Avatar
Senior Member
Flag Athens
Thanks Meter: 14

More
Quote:
Originally Posted by JoeFCaputo113

What phone/Android version do you have?! I was praying this module would work on my GS6 5.1.1

Galaxy A3 and S6 edge both running 5.0.2
26th February 2016, 07:19 PM |#23  
Member
Thanks Meter: 7

More
Wunschliste...
Hallo,

vielen Dank für diese schöne X-Posed Modifikation. Da ich momentan sehr erschöpft bin werde ich meinen Post auf Deustch verfassen.
Auf Wunsch liefere ich gerne später eine englische Version nach...

Ich möchte hier gerne ein paar Verbesserungsvorschläge und Wünsche da lassen, welche selbstverständlich in keiner Weise verpflichtent sind

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.) Ich würde mir eine Toogle-Funktion wünschen, welche dem sogenannten "Direct-Unlock" auch für Pattern ermöglicht.
Das Gerät soll sich sofort entsperren sobald der letzte Knotenpunkt korrekt erreicht wurde.

1.1) Würde ich mir zusätzlich wünschen, dass wenn Direct-Unlock aktiviert ist, eine Toogle-Option besteht,
welche es ermöglicht bei erreichen und korrekter Eingabe des letzten Knotenpunktes eine zusätzlich stärke Vibration zur Folge hat.

1.3) Ich habe bemerkt, dass wenn man ein Pattern eingibt, dieses aber falsch ist, man den Finger aber nicht loslässt und dabei den Bildschirm auschaltet und kurz wartet, dies nicht als Fehlversuch gewertet wird.
Ohne Direct-Unlock unkritisch, bei Direct-Unlock hingegen, würde dies Theoretisch zu unendlich vielen möglichen Versuchen hinauslaufen, ohne das sich das Gerät sperrt. Hier umbedingt dafür sorgen,
dass wenn Direct-Unlock aktiv ist und man am letzten Punkt ankommt, dass Pattern aber falsch ist, dieses sofort als Fehlversuch zu werten!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.) Ich würde mir wünschen, dass man die Vibrationsdauer/Stärke bei erreichen der einzelnen Punkte variieren und einstellen kann.
Dies scheint momentan ein fixer Wert zu sein.
3.) Ich würde mir wünschen, dass man einen Wert definieren kann 0-X, mit welchem man festlegen kann, wie viele Fehlversuche ausgeführt werden dürfen,
bevor sich das Gerät für eine Zeit sperrt. Dies scheint momentan ein fixer Wert zu sein (5).
4.) Ich habe bemerkt, dass das antippen einzelner Knoten, als Falscheingabe gewertet werden, mit einer Fehlermeldung angezeigt werden aber nicht gezählt werden.
Bitte eine Funktion hinzufügen, mit welcher man:
A) Die Nachricht bei antippen einzelner Knoten unterdrücken kann.
B) Einen Wert angeben kann, ab wie viel Knotenpunkten eine Eingabe als Falscheingabe gewertet wird.
5.) Ich habe bemerkt, dass die Einflugsimulation des Pattern bei einschalten des Bildschirms nicht angezeigt wird,
wenn diese schon geschehen ist aber man ohne Pattern-Eingabe den Bildschirm ab- und wieder einschaltet. Diesen Bug bitte beheben!
6.) Ich würde mir wünschen, dass man das Test-Pattern im Applikationsmenü, welche sich über das Auge-Menü öffnet, per Swype-Down Funktion wieder entfernen lassen würde.
7.) Ich würde mir sehr gerne eine Toogle-Funktion wünschen, welche die Statusbar voll funktionsfähig auch im Lockscreen anzeigt.
Bei Kit-Kat hat dies wunderbar funktioniert, auch konnte ich dort die Funktion der Helligkeitseinstellung durch Swypen über die Satusbar im Lockscreen verwenden.
Seit Lollipop ist dies nicht mehr möglich, da ich keine Statusleiste angezeigt bekomme
8.) Ich würde mir wünschen, eine Art Hybrid-Modus zwischen Pattern-Lockscreen und Pin/Passwort eingabe zu ermöglichen.
Ich bin ein großer Fan von Sicherheit, Patternschutz ist aber nur semi effektiv. Mein wunsch hier wäre, dass nach Auslösen der Speerung des Gerätes,
zeitweise oder Dauerhaft von einer Patterneingabe auf eine Pin ode Passworteingabe gewechselt wird und das Eingabefeldt eingeflogen kommt. Dies wäre ziehmlich cool.
9.) Ich würde mir eine Verschmelzung des Main-Lockscreens und des Pattern/Passwort/Pin Lockscreens wünschen, um mir so die Extra unlock Seite sparen und den Lockscreen effektiver zu gestalten.
*Ich werde Bilder nachreichen, wie ich mir das vorstelle*
10.) Würde ich mir eine Möglichkeit wünschen, da ich Widget auf meinem Lockscreen habe, diese öffnen bzw. starten zu können, OHNE das der Keyguard aufgerufen wird.
Ich benutze das X-Posed Modul "Quick-Access", welches es mir ermöglicht apps über dem Lockscreen darzustellen, daher möchte ich Apps direkt über den Lockscreen starten können.
Die Widgets werden von dem X-Posed Modul "Gravity-Box" erzeugt.
Ich möchte aber darauf hinweisen, dass diese Funktion wohl auch eher zu Gravity-Box gehört und ich dort meinen Wunsch üßern sollte.

Ich verwende ein Galaxy Alpha mit Cyanogenmod 12.1 (Android 5.1.1 / Lollipop)
Soweit war es das erstmal
The Following User Says Thank You to JellyShakers For This Useful Post: [ View ] Gift JellyShakers Ad-Free
27th February 2016, 04:11 PM |#24  
MrWasdennnoch's Avatar
OP Recognized Developer

More
Quote:
Originally Posted by JellyShakers

Hallo,

vielen Dank für diese schöne X-Posed Modifikation. Da ich momentan sehr erschöpft bin werde ich meinen Post auf Deustch verfassen.
Auf Wunsch liefere ich gerne später eine englische Version nach...

Ich möchte hier gerne ein paar Verbesserungsvorschläge und Wünsche da lassen, welche selbstverständlich in keiner Weise verpflichtent sind

(I'll stick with english so that other people still understand what we're talking about )

Thanks for the big feedback! But I have some questions:

1) What exactly do you mean with "Direct-Unlock"? Unlock before you lift the finger from the last dot?
5) This seems to be an issue of your rom, when I open the pattern and lock/unlock, it shows me the normal lock screen again and the pattern is still animated when I open it again. The module only modifies some duration/multiplier values and they shouldn't change by themself.
7) Isn't this a config option on CM? If not, my rom implemented it ^^ (based on CM). I'll look into that.
8) So it should be random whether the pattern or the pin should be shown? Or only if you failed 5 attemts?
9) Instantly show the pattern without having to swype up? That's another thing my rom already implemented ^^
28th February 2016, 02:13 PM |#25  
Member

More
Answers:
Quote:
Originally Posted by MrWasdennnoch

(I'll stick with english so that other people still understand what we're talking about )

Thanks for the big feedback! But I have some questions:

1) What exactly do you mean with "Direct-Unlock"? Unlock before you lift the finger from the last dot?
5) This seems to be an issue of your rom, when I open the pattern and lock/unlock, it shows me the normal lock screen again and the pattern is still animated when I open it again. The module only modifies some duration/multiplier values and they shouldn't change by themself.
7) Isn't this a config option on CM? If not, my rom implemented it ^^ (based on CM). I'll look into that.
8) So it should be random whether the pattern or the pin should be shown? Or only if you failed 5 attemts?
9) Instantly show the pattern without having to swype up? That's another thing my rom already implemented ^^

Yes, of course we can now stick to english, my first post was to much to be in english ...

1.) YES, that is exactly what I want. Unlock the phone without lifting the finger from the last dot.
5.) OK, this could be true. Because the Cyanogenmod version I use is an inofficial beta version and has several bugs and issues...
7.) Could you show me a picture that shows me the toogle option for this on your ROM ? What kind of ROM do you use ?
8.) No, not random! YES, if all attempts of unlocking the dot-pattern cause a tempoary lock of the phone then switch to pin/password pattern on the fly.
(For the amount of time the phone is locked or persitent if someone wants to. When the Phone has been unlocked with pin/pasword then immediately switch back to Dot-Pattern when the phone has been locked again.)
9.) NO, I understand what feature you are talking about but thats not what I actually want to have. I knew my description wouldn't help so I promised to make some pictures to clarify my idea

Normaly the main page of my lockscreen looks like this (*name changed):
Main-Lockscreen

And the secondary lockscreen looks like this:

Here I have merged everything, this is what I want to have, should give you the idea:
28th February 2016, 02:47 PM |#26  
MrWasdennnoch's Avatar
OP Recognized Developer

More
Quote:
Originally Posted by JellyShakers

7.) Could you show me a picture that shows me the toogle option for this on your ROM ? What kind of ROM do you use ?

Nevermind, I was thinking of accessing the notification panel from the lockscreen, I can't enable the status bar.

Having everything on the same page means moving the whole main view and its content to the top, adding the pattern view at the bottom, completely removing the view flipper, moving the whole pattern logic and connecting everything in some way... not easy. I'll need a better understanding of how the Keyguard works first.

I just updated my rom to Android 6.0.1 and noticed some issues (to be exactly the whole module doesn't seem to work now for whatever reason), I'll look into fixing them asap. Maybe Xposed itself could be part of the issue because its Marshmallow integration is quite experimental right now.
The Following User Says Thank You to MrWasdennnoch For This Useful Post: [ View ]
29th February 2016, 02:46 PM |#27  
paul222008's Avatar
Senior Member
Thanks Meter: 42

More
Quote:

Nevermind, I was thinking of accessing the notification panel from the lockscreen, I can't enable the status bar.

Having everything on the same page means moving the whole main view and its content to the top, adding the pattern view at the bottom, completely removing the view flipper, moving the whole pattern logic and connecting everything in some way... not easy. I'll need a better understanding of how the Keyguard works first.

I just updated my rom to Android 6.0.1 and noticed some issues (to be exactly the whole module doesn't seem to work now for whatever reason), I'll look into fixing them asap. Maybe Xposed itself could be part of the issue because its Marshmallow integration is quite experimental right now.

Thanks for ur great module. I love lockscreen so much specially the 6x6 in cm13 it would be perfect if this module works on cm13 LS cheers!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
1st March 2016, 07:45 PM |#28  
MrWasdennnoch's Avatar
OP Recognized Developer

More
Version 1.1.0 released - with Marshmallow support!

Now that I updated my rom to Android 6 I can finally fix some weird bugs (and crashes) with M. The app design and codebase got refactored in favor of new future tweaks. Because you seem to like the rainbow shader, I implemented the possibility to choose between 3 types: Linear, Radial and Sweep! Isn't that sweet!
You can also change the animation interpolators. I like the "bounce" one, "cycle" is kinda weird. Have fun!

Changelog:
Code:
	+ Marshmallow compatibility!
	+ Header-based Settings
	+ Switch to disable tweaking of specific input type
	+ Different rainbow shader types
	+ Changeable animation interpolator
	+ Line stroke / dash
	+ Clipping deactivation of preview pattern
	* Wrong regular color in preview pattern - did nobody notice that?
	* Prefs file unreadable by Xposed. Was a bit of a torture fixing that.
	* Rainbow shader occasionally not working
	/ Replaced checkboxes with switches
	/ Changed theme to device default
	/ Made everything safer with try-catch. If something breaks, the other tweaks are still being applied.
	/ Some more huge code refactoring
The Following 3 Users Say Thank You to MrWasdennnoch For This Useful Post: [ View ]
2nd March 2016, 12:36 AM |#29  
paul222008's Avatar
Senior Member
Thanks Meter: 42

More
Quote:

Now that I updated my rom to Android 6 I can finally fix some weird bugs (and crashes) with M. The app design and codebase got refactored in favor of new future tweaks. Because you seem to like the rainbow shader, I implemented the possibility to choose between 3 types: Linear, Radial and Sweep! Isn't that sweet!
You can also change the animation interpolators. I like the "bounce" one, "cycle" is kinda weird. Have fun!

Changelog:

Code:
+ Header-based Settings
+ Line stroke / dash
/ Made everything safer with try-catch. If something breaks, the other tweaks are still being applied.

Wow thanks!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
5th March 2016, 06:01 PM |#30  
Member

More
Problem
Hello,

I have noticed that LockMod causes heavy malfunctions when used with QuickAcces together.
When an application is shown over the lockscreen after tunring on the devices screen the System-UI crashes
and Lock-Mod freaks out and does weird things. I know 2 xposed modules touching the same thing isn't good...
Could you take a look at this problem ? It would be sad not to be able to continue using LockMod in favor of QuickAccess :/

http://repo.xposed.info/module/com.t...de.quickaccess
5th March 2016, 06:55 PM |#31  
JoeFCaputo113's Avatar
Senior Member
Flag New York
Thanks Meter: 2,867

Donate to Me
More
Quote:

Changelog:

Code:
	+ Header-based Settings
	+ Line stroke / dash

Any chance of this great mod ever being able to work on Samsung (TouchWiz) ROMs?! :/
Post Reply Subscribe to Thread

Guest Quick Reply (no urls or BBcode)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes